مدیر کل بنادر گیلان:

چمخاله تنها بندر گردشگری کشور است

کد خبر: ۱۱۲۵۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۵ 09 September 2023

چمخاله تنها بندر گردشگری کشور استچمخاله تنها بندر گردشگری کشور استچمخاله تنها بندر گردشگری کشور استچمخاله تنها بندر گردشگری کشور استچمخاله تنها بندر گردشگری کشور است

تابناک/گیلان مدیرکل بنادر گیلان، بندر چمخاله را تنها بندر گردشگری کشور دانست و گفت: در فاز اول جاده دسترسی و پل دسترسی و دو بازوی موج شکن تعریف شده بود که همه را احداث کردیم و طبق پروژه پیش رفتیم به گزارش خبرنگارتابناک گیلان
حسین یونسی در جلسه بررسی و رفع مشکلات بندر در حال احداث چاف و چمخاله، با بیان اینکه امیدواریم با همراهی و همدلی همه مسئولان این پروژه بزرگ و خوب را در استان گیلان پیش ببریم، اظهار کرد: بندر چمخاله تنها بندر گردشگری کشور است و بندری مانند چمخاله نداریم.

وی بندر شهید حقانی هرمزگان را پایانه مسافری برای جزیره قشم دانست و افزود: قرار است مسافران در بندر چمخاله هم از دریا استفاده کنند و هم از امکانات خشکی و آبی بهره ببرند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان، با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی تاکنون یک بندر اختصاصی برای گردشگری را تعریف نکرده است، گفت: شاهد پیشرفت ۹۲ درصدی پروژه بندر گردشگری چمخاله هستیم.

یونسی با اشاره به استحکام بخشی پروژه، ادامه داد: طرح اولیه پروژه خیلی زودتر به اتمام می رسید، اما برای تحکیم بستر، بخشی را به پروژه اضافه کردیم؛ همچنین در فاز اول جاده دسترسی و پل دسترسی و دو بازوی موج شکن تعریف شده بود که همه را احداث کردیم و طبق پروژه پیش رفتیم.

وی فاز دوم را نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی دانست و بیان کرد: به دنبال شناسایی سرمایه گذار از اسفندماه سال گذشته هستیم و تاکنون با دو سرمایه گذار مذاکره کردیم؛ البته این پروژه مهم و بزرگ است و به حداقل ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد.

مدیر کل بنادر گیلان پروژه بندر گردشگری چمخاله را جزو پروژه های مهم استان و سازمان بنادر دانست و عنوان کرد: یکی از مشکلات ما اخذ سند ۲۰ هکتاری است که امیدواریم با همکاری دستگاه ها حل شود.

وی پروژه های سازمان بنادر را تجاری دانست و یادآور شد: برای بندر چمخاله در بخش گردشگری ورود کردیم و قطعا عملیاتی شدن آن اشتغال را به دنبال دارد؛ در گذشته فقط با مسافران تابستانی مواجه بودیم، اما اکنون روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هر هفته شاهد ورود مسافران به گیلان هستیم و امیدواریم در کنار لاهیجان و انزلی، چمخاله نیز به شهرهای گردشگرپذیر استان افزوده شود.

محمدرضا جلالی، فرماندار لنگرود نیز با بیان اینکه چمخاله می تواند به قطب گردشگری استان گیلان تبدیل شود، اضافه کرد: باید ثروت جدید در شهرستان ایجاد کنیم.

وی اشتغال و درآمد را دو مشکل عمده مردم دانست و تاکید کرد: رغبت مردم به کشاورزی کمتر شده و لذا باید زمینه های جدید اشتغال را فراهم کنیم.

فرماندار لنگرود با بیان اینکه در آستانه انتخابات هستیم و قطعا تامین رضایت مردم به افزایش مشارکت کمک می کند، یادآور شد: مردم در حوزه معیشت مشکل دارند و لذا باید از قانون به نفع مردم استفاده کنیم.

حسین ابراهیمی، شهردار چاف و چمخاله نیز، با اشاره به همکاری خوب شورای شهر و شهرداری با ادارات، خاطرنشان کرد: احداث جاده سلامت در نوار ساحلی و رفع تداخل را در دستور کار داریم.

وی چاف و چمخاله را مستعد گردشگری دانست و از سرمایه گذاران خواست به این شهر ورود کنند و گفت: بندر چمخاله از یک طرف با دریا و از طرف دیگر با رودخانه احاطه شده و لذا می تواند اقتصاد گردشگری را در کنار اقتصاد کشاورزی فعال کند

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار