در آستانه سال تحصیلی جدید/ صدور برگ حمایت تحصیلی برای دانش آموزان اتباع خارجی

مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری البرز از آغاز صدور برگه حمایت تحصیلی ثبت نام دانش آموزان تبعه خارجی فاقد مدرک معتبر در مدارس استان البرز در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ خبر داد.
کد خبر: ۸۸۸۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴ 17 August 2020

به گزارش «تابناک البرز» کامبیز جعفری گفت: با توجه به فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم بهره‌مندی فرزندان لازم‌ التعلیم اتباع افغانستانی ساکن در کشور از امکانات آموزشی و دستورات هیئت محترم وزیران و وزیر محترم کشور ، صدور برگه حمایت تحصیلی و ثبت نام از دانش آموزان فاقد مدرک معتبر اتباع خارجی در مدارس کشور در سال تحصیلی 1400-1399 آغاز شد.

مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری البرز افزود : تمامی اتباع خارجی متقاضی تحصیل بین سنین 6 سال تمام تا 20 سال تمام (متولدان قبل از 01/07/1393)  می توانند از این طرح بهره مند می شوند.

متقاضیان دریافت معرفی‌نامه حمایت تحصیلی می توانند با مراجعه به دفاتر خدمات ، اقامت و اشتغال اتباع خارجی برای بهره مندی از این طرح اقدام کنند.

 جعفری افزود : این برگه صرفا برای تحصیل در واحدهای آموزشی وزارت آموزش‌ و پرورش استان محل صدور و برای سال تحصیلی جاری معتبر است.

هدف از این طرح ، آموزش فرزندان لازم‌التعلیم ، فراهم کردن امکان دسترسی به آموزش پایه برای کودکان بازمانده از تحصیل ، ایجاد فرصت های برابر و عدالت آموزشی برای همه دانش‌آموزان و همه افراد لازم التعلیم در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای اتباع خارجی است.

جعفری با اشاره به مشمولان ثبت نام در این طرح گفت : علاوه بر دانش آموزان مجاز دارای مدارک معتبر مشمول ثبت نام در مدارس جمهوری اسلامی ایران ، دانش آموزانی که در سال های گذشته اقدام به دریافت برگ حمایت تحصیلی کرده اند ، دانش آموزان دارای گذرنامه خانواری تمدید روادید شده تا تاریخ 31/6/97 که در  سال گذشته با گذرنامه و یا برگ حمایت تحصیلی در مدارس ایران تحصیل کرده و یا کلاس اولی هستند ، فرزندان مادر ایرانی که تاکنون موفق به اخذ تابعیت نشده اند اما مدارک لازم مبنی بر ازدواج والدین (عقد نامه) و گواهی ولادت فرزند را در اختیار دارند ، فرزندان کلاس اولی خانوارهایی که در طرح سرشماری غیرمجازین سال های 95 و 96 شرکت نموده و اطلاعات ایشان در سامانه وجود دارد ، دانش آموزانی که والدین آنان دارای مدرک معتبر اقامت هستند اما به علت تفاوت نوع مدرک والدین ، موفق به اخذ مدرک برای فرزندان خود نشده اند و در طرح غیرمجازان سال 95-96 ثبت نام نموده اند برگه حمایت تحصیلی صادر خواهد شد.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز افزود : برای اتباع خارجی دارای معلولیت های هفتگانه با ارایه گواهی معلولیت از سوی سازمان بهزیستی از دو سالگی به بعد برگ ویژه حمایت تحصیلی و گواهی سنجش سلامت با هدف امکان ثبت نام در کودکستان ها صادر می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار