آیا امکان تغییر نتیجه بازی سپیدرود و تراکتورسازی وجود دارد؟

ارکان قضایی و فدراسیون فوتبال مشغول بررسی اتفاقات رخ داده در جریان بازی سپیدرود رشت و تراکتورسازی تبریز هستند.
کد خبر: ۷۴۰۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 02 May 2019

به گزارش تابناک تبریز، محسن فروزان، سنگربان تیم تبریزی و همسرش به گفته برخی مسئولان به دلیل بحث شرط‌بندی و تبانی بازداشت شده‌اند تا تحقیقات کامل شود. حال در چنین شرایطی آیا نتیجه بازی فوق هم دستخوش تغییراتی خواهد شد؟ دو تن از کارشناسان و وکلای فوتبال در این خصوص پاسخ می‌دهند:


رفیعی: احتمال تکرار بازی سپیدرود - تراکتورسازی وجود دارد


غلامرضا رفیعی، وکیل بین‌المللی فوتبال معتقد است احتمال تکرار بازی تراکتورسازی - سپیدرود رشت وجود دارد. او گفت: در بحث شرط‌بندی اگر ثابت شود که تیم برنده به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم در این اتفاق تأثیر داشته، بدون تردید شامل مجازات‌های مقرر در قوانین فیفا و آیین‌نامه انضباطی ایران خواهد شد. در خصوص بازی سپیدرود و تراکتورسازی اگر ثابت شود یک تبانی رقم خورده و سپیدرود مستقیم یا غیرمستقیم مشارکت یا دخالت داشته، کمیته انضباطی هم می‌تواند بازی را ۳ بر صفر کند و هم کسر امتیاز یا سقوط به دسته پایین‌تر را برایش لحاظ کند. اگر مشارکت مستقیم و غیرمستقیم اثبات نشود، اما ثابت شود سنگربان تراکتورسازی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در این شرط‌بندی مشارکت داشته و منجر به رقم خوردن چنین نتیجه‌ای شده، آن زمان می‌توان حکم به تکرار بازی داد. قوانین فیفا در صورت داشتن تعارض با قوانین داخلی بر قوانین ما غلبه دارد و قوانین فیفا کسر امتیاز یا سقوط به دسته پایین‌تر را پیش‌بینی کرده است و جزو مجازات‌های قابل اعمال در آیین‌نامه انضباطی فیفا ۳ بر صفر اعلام کردن و یا تکرار مسابقه است بنابراین رکن قضایی فدراسیون فوتبال ابتدا باید منتظر اثبات مسائل باشد و سپس می‌تواند حکم به نتیجه ۳ بر صفر یا تکرار بازی صادر کند.


پیش‌بین: تیم برنده چه گناهی کرده است؟
عسگری پیش‌بین، وکیل حقوقی فوتبال در این خصوص به خبرورزشی گفت: من چنین عقیده‌ای ندارم. در صورتی که اثبات شود یک بازیکن تبانی و شرط‌بندی کرده، تیم برنده چه گناهی دارد که تمام تلاش‌هایش نادیده گرفته شود؟ اگر تبانی با تیم حریف بوده باشد، بله بازی ۳ بر صفر می‌شود و تیم بازنده به حق خود می‌رسد، ولی وقتی تیم برنده روحش از بحث تبانی خبردار نباشد، چرا بازی را تکرار یا ۳ بر صفر بازنده اعلام کنند. اگر این‌طور باشد هر تیمی که بازنده می‌شود، بحث تبانی بازیکن خاصی را مطرح می‌کند و ۳ بر صفر برنده می‌شود. به خاطر تخلف و اشتباه یک بازیکن نباید تیم برنده را مورد حمله قرار داد. در کل قانون می‌گوید اگر تیم برنده در تبانی دست داشته، محروم و بازنده می‌شود، ولی اگر در تبانی نقشی نداشته باشد، ضرری متوجه آن نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار