تابناک / اعضای شورای شهر رشت ضمن طرح شش سوال از شهردار خواستار پاسخگویی وی به این سوالات شده و بر ضرورت تحقیق و تفحص درباره عملکرد اقدامات سازمان عمران شهرداری تاکید کردند.
کد خبر: ۲۵۵۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۳ 04 July 2016
تابناک / اعضای شورای شهر رشت ضمن طرح شش سوال از شهردار خواستار پاسخگویی وی به این سوالات شده و بر ضرورت تحقیق و تفحص درباره عملکرد اقدامات سازمان عمران شهرداری تاکید کردند.

یکصد و چهل و هفتمین جلسه شورای اسلامی رشت در حالی عصر یکشنبه برگزار شد که اعضا با طرح شش سوال از شهردار خواستار پاسخگویی محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت به شورا شدند.

رئیس شورای رشت با بیان اینکه سوال از شهردار از اختیارات قانونی شورا است اظهار کرد: ارائه مستندات شهردار درباره مجوز نصب باجه های «بانک شهر» در نقاط مختلف شهر، چگونگی تقسیط بدهی ساختمان دانا خارج از اختیارات شهردار و دلایل تاخیر و تعویق پرداخت حقوق کارکنان شهرداری، سوال هایی است که اعضای شورا نسبت به شفاف شدن آن ها از شهردار انتظار پاسخ دارند.

محمدعلی رفیعی افزود: همچنین دلیل تاخیر در پرداخت بیمه کارکنان، دلایل تغییر و جابجایی های مکرر مدیران شهرداری که سبب بروز بی ثباتی در شهرداری شده است و دلیل وضعیت نابسامان ناوگان اتوبوسرانی از دیگر سوال هایی است که اعضا متفق القول خواستار پاسخگویی شهردار در این موضوعات هستند.

وی تصریح کرد: سوالات فوق به صورت مکتوب به شهردار ارائه می شود تا ویردر زمان مقرر نسبت به پاسخگویی آن ها اقدام کند.

تحقیق و تفحص از سازمان عمران کلید خورد

علاوه بر طرح سوالات از شهردار، رئیس کمیسیون فرهنگی شورا نسبت به تخلف در سازمان عمران شهرداری در نطق پیش از دستور خود، هشدار داد.

مظفر نیکومنش با اشاره به جریمه چهار میلیارد تومانی که به دلیل تاخیر در پرداخت به پیمانکاران یکی از قرارداد های سازمان عمران بر شهرداری تحمیل شده است گفت: این میزان جریمه در ازای تاخیر در پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان تعهد شهرداری به طرف قرارداد برای شهرداری صادر شده است.

وی با بیان اینکه چنین جریمه مالی سنگینی ثمره کاهلی اداره حقوقی شهرداری و سازمان عمران است افزود: باید در سازمان عمران تحقیق و تفحص صورت گیرد و شورا با توجه به وظیفه نظارتی خود موظف به چنین اقدامی است.

این عضو شورا تصریح کرد: باید نسبت به امورات سازمان عمران شفاف سازی شود.

با این سخنان، اعضای شورا به تحقیق و تفحص از سازمان عمران شهرداری رأی مثبت دادند.

عضو دیگر شورای رشت درباره حضور گسترده دست فروشان در خیابان آیت الله مطهری گفت: حضور دست فروشان در پیاده روهای خیابان آیت الله مطهری به حدی گسترده است که مانع از ورود شهروندان به منازل شان می شود.

اسماعیل حاجی پور افزود: مغازه های خیابان مطهری در حال تعطیل شدن هستند در حالی که عرصه خیابان تبدیل به فضایی برای دستفروشانی شده است که از اقصی نقاط استان در این خیابان بساط پهن می کنند.

وی خواستار رسیدگی جدی به این موضوع از سوی شهرداری شد.

شهردار برای خرید تیم فوتبال باید مجوز شورا را اخذ کند

این عضو شورا به اقدامات شهردار نسبت به خرید تیم های داماش و سپیدرود نیز اشاره و بیان کرد: این دو تیم همواره مورد حمایت شهروندان و همینطور مدیریت شهری بوده اند اما برای رایزنی در راستای خرید این تیم ها باید شهردار از شورا مجوز دریافت کند.

حاجی پور از اقدامات مستقل شهردار برای خرید تیم سپیدرود اظهار نارضایتی کرد و گفت: شهردار باید شورا را دوست خود بداند و در این حوزه با شورا مشورت کرده و مجوز شورا را اخذ کند.

عضو دیگر شورا در جلسه یکصد و چهل و هفتم به تاریکی پیاده راه فرهنگی بافت مرکزی شهر اشاره کرد و افزود: بسیاری از کسبه و هتلداران بافت مرکزی شهر از نحوه نورپردازی پیاده راه مرکزی شهر ناراضی هستند و این نارضایتی کاملا به حق است.

امیرحسین علوی با بیان اینکه دغدغه شهروندان از هر قشری باید مدنظر شورا قرار گیرد گفت: چنین اموری از دغدغه های شهروندان است و جای آبروریزی است که تیرهای برق پیاده راه مرکزی رشت فاقد رنگ آمیزی مناسب هستند.

وی تصریح کرد: باید برای دغدغه های شهروندان راهکار یافت و با رفع مشکلات، رضایت شهروندان را جلب کرد.

در ادامه جلسه فوق، اعضای شورا نسبت به دو فوریت طرح راه اندازی خط تمام اتوماتیک تولید قطعات بتنی برای شهرداری رأی ندادند. از نظر اعضای شورا، ضرورت این طرح قابل تأیید نیست و رسیدگی به این طرح در کمیسیون توسعه و عمران شورا بررسی می شود.

اعتراض به سهامدار شدن شهرداری رشت در بانک شهر

از دیگر لوایحی که در جلسه یکصد و چهل و هفتم شورای رشت مطرح شد، لایحه خرید سهام بانک شهر از سوی شهرداری بود که با عکس العمل محمود باقری عضو شورا مواجه شد.

با وجود اینکه این لایحه تأیید کمیسیون برنامه و بودجه شورا را بدست آورده است اما در حالی که امیرحسین علوی رئیس این کمیسیون در حال توضیح درباره اهمیت سهامدار شدن شهرداری رشت در بانک شهر همچون سایر کلانشهرهای کشور بود، باقری به نشانه اعتراض جلسه شورا ترک کرد.

با خروج این عضو، جلسه شورا به دلیل نبود تعداد کافی اعضا از رسمیت افتاد و ناتمام باقی ماند.



منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار