بسته ویژه خبری تابناک گیلان؛
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود...
کد خبر: ۲۱۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۱ 11 April 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پررنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد. 

رصد‌خانه «تابناک گیلان» جایی است که خبرهای پوششی و ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم‌توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

تشریح برنامه های سفر دولت توسط استاندار
به گزارش تابناک گیلان،محمدعلی نجفی جمعه شب در گفت وگویی که به صورت زنده از سیمای مرکز گیلان پخش می شد، اظهار کرد: رییس جمهوری و هیأت دولت، چهارشنبه و پنجشنبه هفته پیش رو به گیلان سفر می کنند و اولین برنامه رییس جمهوری، دیدار مردمی با مردم استان است.

وی دیدار با علما، ایثارگران، نشست توسعه ظرفیت های گیلان، جلسه با برگزیدگان و گیلانیان خارج از کشور و حضور در شورای اداری استان و نهایتاً نشست خبری با نمایندگان رسانه های گروهی را از دیگر برنامه های رییس جمهوری عنوان کرد.

استاندار گیلان ادامه داد: طبق نیازی که از قبل سنجیده شده، در همه شهرستان ها، وزرا یا معاونان رییس جمهوری حضور یافته و ضمن شرکت در جلسات شورای اداری، پروژه های انجام شده را افتتاح یا کلنگ زنی می کنند.

وی اضافه کرد: لیستی از نیازهای هر شهرستان با مشورت مسوولین آن شهرستان ها تهیه شده که طی هفته جاری، پس از نهایی شدن، اطلاع رسانی می شود.

نجفی سفر رییس جمهوری و هیأت دولت به گیلان را موجب شتاب در توسعه استان، تزریق روحیه نشاط و امید در جامعه و مشاهده مشکلات و نواقص از نزدیک و اهتمام برای رفع این کاستی ها عنوان و تصریح کرد: دولت مصمم است تعهداتی را که می پذیرد، حتماً عملیاتی شود.

وی یادآور شد: از اواخر سال گذشته و همچنین در نخستین روزهای سال جدید، جلسات کاری مختلفی را در استان برگزار و پروژه ها و طرح ها مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار گیلان به برگزاری جلسه جمع بندی بررسی مشکلات و پروژه ها با حضور رییس جمهوری اشاره و ابراز امیدواری کرد که چاره اندیشی مناسبی برای ساماندهی مشکلات با سفر هیأت دولت به گیلان انجام شود.

وی پروژه راه آهن قزوین - رشت - انزلی ، باقی مانده 11 کیلومتر آزادراه قزوین - رشت، سدهای نیمه تمام همچون پلرود، شفارود و 11 سد لاستیکی گیلان را در حوزه امور عمرانی ذکر کرد.

نجفی موضوع تسطیح اراضی کشاورزی، برنج کاری و محصول راهبردی چای و همچنین فندق، زیتون و بادام زمینی و ... را از موضوعات مربوط به بخش کشاورزی عنوان کرد.

وی به مشکلات بخش صنعت گیلان نیز اشاره کرد و گفت: پروژه های نیمه تمام سنگینی در استان داریم که نیاز به تسهیلات ارزان قیمت و سرمایه در گردش دارند و برای رفع مشکلات این بخش چاره اندیشی می شود.

نجفی افزود: با حضور 70 نفر از روسای بانک ها، مدیران شرکت های بزرگ اقتصادی و بنیادها از جمله بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی حضرت امام (ره) و همچنین شورای ایرانیان خارج از کشور، جلساتی داشته ایم و کوشیده ایم در این نشست ها، ظرفیت ها و توان استان را معرفی کنیم.

وی از استقبال خوب و مناسب بخش خصوصی و سرمایه گذاران از برنامه های مطرح شده در این جلسات خبر داد و گفت: طرح های بزرگی نیز در دست مطالعه است و بعضی از این طرح های که توسط بخش خصوصی در حال انجام است، در سفر رییس جمهوری به جمع بندی می رسند.

استاندار گیلان همچمین با اشاره به فعال بودن تلفن 111 (سامد) به عنوان پل ارتباطی بین مردم با مسوولان اضافه کرد: مردم می توانند 24 ساعت قبل از سفر رییس جمهوری و هیأت دولت و همچنین 24 ساعت بعد از سفر، با این سامانه ارتباط برقرار کرده و مشکل خود را مطرح کنند.

وی گفت: با ارائه کد ملی و دریافت شماره رهگیری، یک ماه بعد، پاسخ خود را در خصوص مشکل طرح شده، دریافت خواهند کرد.

رییس جمهوری و هیأت دولت، چهارشنبه هفته آینده پانزدهمین سفر استانی را به گیلان انجام می دهند.

رییس جمهوری و کاروان دولت تدبیر و امید پیش از این به استان های خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، خراسان رضوی، زنجان، گلستان، خراسان جنوبی، بوشهر، اصفهان و قم سفر کرده اند.


عملیات گاز رسانی به چهار روستای آستانه
به گزارش تابناک گیلان، در آیین کلنگ زنی آغاز عملیات گاز رسانی به این روستاها که روز شنبه در محل روستای ماشک تهرانچی آستانه اشرفیه برگزار شد، فرماندار، نماینده مردم در مجلس ، بخشدار ، مدیران شرکت گاز استان و شهرستان ، مسوولین ادارات و نهادها و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

مدیر عامل شرکت گاز استان گیلان در این آیین خدمت رسانی به مردم را یکی از اهداف مهم دولت عنوان کرد و اظهار داشت : با اتمام این طرح گاز رسانی تعداد چهار روستای ماشک تهرانچی ، ماشک سپهداری ، لفوت بالا و لفوت پایین از نعمت گاز بهره مند می شوند.

جمشید ظهیری تصریح کرد : طرح گاز رسانی به این روستاها در اواخر اسفندماه سال گذشته تهیه شده که خوشبختانه با توجه به پیگیریهای صورت گرفته امروز شاهد آغاز عملیات گاز رسانی به آنها هستیم.

وی با بیان اینکه عملیات گازرسانی به این چهار روستا حدود 10 میلیارد ریال هزینه در بردارد افزود : حدود 800 خانوار روستایی با اجرای این طرحهای گازرسانی تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

وی همچنین با اشاره به اینکه گازرسانی به این روستاها حدود چهار ماه بطول خواهد انجامید ، اظهار داشت : اجرای عملیات گازرسانی به روستاهای آستانه اشرفیه نیازمند همکاری مردم منطقه است.

شهرستان آستانه اشرفیه با 105 روستا در شرق گیلان قرار دارد که از این تعداد 70 روستا از نعمت گاز بهره مندند.


کمبود ۱۰۰ نیروی مراقب سلامت در گیلان
رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش گیلان با کمبود ۱۰۰ نیروی مراقب سلامت در مدارس روبه‌رو است، گفت: این تعداد شامل ۷۰ نفر مراقبین سلامت مرد و ۳۰ نفر مراقبین سلامت زن است.

به گزارش تابناک گیلان،وحید افروز ، با بیان اینکه 280 نفر به عنوان مراقبین سلامت در سطح مدارس استان گیلان مشغول به فعالیت هستند، اظهار داشت: از این تعداد 266 نفر به صورت رسمی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به  اینکه آموزش و پرورش گیلان با کمبود 100 نیروی مراقب سلامت در مدارس رو‌به‌رو است، افزود: این تعداد شامل 70 نفر مراقبین سلامت مرد و 30 نفر مراقبین سلامت زن است.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به فعالیت‌های مراقبین سلامت در مدارس استان، گفت: در طول سال تحصیلی برنامه‌های متنوعی در بخش سلامت، تندرستی و تغذیه سالم دانش آموزان تدوین شده که اجرا می‌شود.

افروز تصریح کرد: مراقبین سلامت در مدارس استان با مشارکت انجمن اولیا و مربیان در مدارس حضور می‌یابند و مسائل و نکات بهداشت و سلامت را به اولیا آموزش می‌دهند.

وی با اشاره به اهمیت خوردن صبحانه توسط دانش آموزان، تاکید کرد: اولیا باید در کنار فرزندان خود صبحانه میل کنند تا آنها نیز به اهمیت صرف صبحانه توجه داشته باشند.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش با ارائه میان وعده سالم دو هدف را دنبال می‌کند، گفت: این اهداف شامل تامین مقدار کالری مورد نیاز دانش آموزان در زمان حضور در مدرسه و دیگری اصلاح روش‌های الگوی غلط تغذیه و نهادینه کردن فرهنگ تغذیه سالم است.

افروز با بیان اینکه در آغاز راه ساماندهی بوفه مدارس استان قرار داریم، افزود: یک‌هزار بوفه مدرسه استان مورد رصد کارشناسان سلامت و تندرستی قرار گرفت که در آنها غذاهای بسته‌بندی شده و در برخی از آنها تغذیه به صورت گرم توزیع می‌شود.

وی تاکید کرد: در حوزه سلامت، آموزش و پرورش با دستگاه‌های اجرایی مرتبط در این حوزه تعامل خوبی برقرار کرده است تا بتواند با مشارکت آنها گام‌های موثرتری در ایجاد سلامت در بین دانش آموزان و خانواده‌ها و در نهایت جامعه بردارد.


93، سال قدرت نمایی ایران در منطقه
به گزارش تابناک گیلان، جبار کوچکی‌نژاد امروز در رشت با بیان اینکه سال پر فراز و نشیبی پشت سر گذاشته شد، اظهار کرد: سال 93 سال قدرت‌نمایی ایران در دنیا بود و بسیاری از تحرکات تروریست‌ها در عراق و سوریه مهار شد.

وی اقتدار ایران را موجب انجام مذاکرات تا این مرحله دانست و افزود: اقتدار ایران بزرگ‌ترین قلدرها را وارد مذاکره کرد و همه باید در این مسیر جلو برویم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید مراقبت‌های بیشتری در ادامه توافقات هسته‌ای انجام شود، گفت: توافقات باید موجب رشد نظام اسلامی شود.

وی قدرت نظامی ایران را بسیار خوب توصیف کرد و یادآور شد: آمریکایی‌ها دشمنان 36 ساله ایران هستند و باید مراقب ترفندهای آنها بود.

کوچکی‌نژاد ادامه داد: در مذاکرات هسته‌ای باید با مردم صادق بود و توافق نهایی هنگامی صورت می‌گیرد که خطوط قرمز مورد نظر مقام معظم رهبری رعایت شود.

وی در پایان از تلاش هیئت مذاکره‌کننده ایرانی قدردانی کرد و عنوان کرد: مردم همواره پشتیبان نظام و انقلاب بوده‌‌اند و هستند. 


رانندگان مراقب لغزندگی جاده ها باشند
به گزارش تابناک گیلان، مهیار رستگار امروز در رشت با اشاره به وضعیت راه‌های گیلان اظهار کرد: اکنون تمام محورهای گیلان باز است و محدودیت ترافیکی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بارندگی هوا موجب لغزندگی سطح معابر شده است، افزود: رانندگان در شرایط بارانی و لغزندگی سطح جاده‌ها باید فاصله‌ی طولی را رعایت کنند و به قوانین احترام بگذارند.

فرمانده پلیس راه گیلان در ادامه سهم عابران پیاده و موتورسواران در تصادفات رانندگی را بالا خواند و تصریح کرد: استفاده نکردن از کلاه ایمنی بیشترین عامل مرگ و میر موتورسواران به هنگام تصادفات است.

وی از وقوع یک حادثه مرگ‌بار موتورسیکلت سوار در یکی از جاده‌های گیلان خبر داد و گفت: این جوان موتورسوار بر اثر بی‌احتیاطی در عدم استفاده از کلاه ایمنی در تصادف با یک دستگاه خودرو جان خود را از دست داد.

رستگار با تاکید بر اینکه استفاده از کلاه ایمنی به نفع راکبان موتورسیکلت است، خاطرنشان کرد: در فصل بهار استفاده از موتور در بین جوانان رواج بیشتری دارد بنابراین برای حفظ سلامتی خود باید از کلاه ایمنی استفاده کنند.

وی دقت موتورسواران در هنگام راندن موتور را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: آمار تصادفات مرگبار موتورسیکلت به دلیل استفاده نکردن از کلاه ایمنی بالاست و رعایت این مسئله مهم است.


مادر، بزرگ ترین مقام دنیوی و اخروی
به گزارش تابناک گیلان، اکرم رحمانی ظهر امروز در همایش بزرگ جشن میلاد کوثر این شهرستان با تبریک ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س)، روز زن و مادر، اظهار کرد: برای بانوان هیچ مقام دنیوی و اخروی به اندازه مقام مادر ارزشمند نیست.

وی با بیان اینکه انسان در آفرینش و خلقت الهی دارای جایگاه ویژه است، افزود: نخستین چیزی که در کالبد انسان دمیده شد، روح الهی است.

مشاور مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گیلان به جایگاه بزرگ و رفیع حضرت فاطمه (س) اسلام اشاره کرد و گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) با کمک حضرت فاطمه (س) توانست بر جهالیت عصر خود غلبه کند.

وی با اشاره به اینکه با تولد این بانوی بزرگوار خداوند سوره‌ کوثر را در قرآن برایش نازل کرد، ادامه داد: فاطمه زهرا (س) مظهر خیر کثیر است.

رحمانی حضرت فاطمه (س) را الگوی مستمر در تمام مراحل زندگی، اخلاقی، شخصیتی و رفتاری برای بانوان جامعه دانست.

وی حضرت فاطمه را حلقه پیوند بین رسالت و امامت خواند و خاطرنشان کرد: حکمت خداوند بر این استوار شد که از طریق یک دختر این نسل ادامه یابد.

این استاد دانشگاه گفت: دختری که طول عمر مبارک خود بیش از 18 سال نداشت پایه‌گذار فرهنگ فاطمی است و امروز باید از این فرهنگ فاطمی و سبک زندگی ایشان نهایت استفاده و بهره برده شود.

وی صبوری حضرت فاطمه در مقابل سختی‌ها و مشکلات را ویژگی بارز ایشان خواند و تصریح کرد: بانوان ما نیز باید این گونه باشند و از چنین شخصیتی بزرگوار در زندگی الگو بگیرند.

در پایان مراسم مذکور که همت حوزه بسیج خواهران سپاه ناحیه صومعه‌سرا برگزار شد، مولودی‌ خوانی اجرا و به بانوانی که یکی از نام‌های فاطمه یا زهرا را داشتند به قید قرعه جوایزی اهدا شد.

معارفه شهردار جدید رشت برگزار می‌شود
فرماندار رشت با بیان اینکه صدور حکم شهردار جدید رشت روال عادی را طی می‌کند، گفت: مراسم معارفه شهردار جدید رشت به زودی برگزار می‌شود.

به گزارش تابناک گیلان،سید عیسی مهدوی با اشاره به انتصاب شهردار جدید این شهر، اظهار داشت: شورای اسلامی در مدت معین و قانونی محمدعلی ثابت‌قدم را به عنوان شهردار جدید رشت انتخاب کرده بود که مصوبه شورا به تائید فرمانداری رسید.

وی با بیان اینکه پس از تائید فرمانداری، مصوبه شورا به وزارت کشور ارسال شد، افزود: براساس قانون وزارت کشور مسئول صدور حکم شهرداران کلانشهرهای کشور است.

فرماندار رشت با اشاره به تعطیلات نوروزی، گفت: تاخیری در صدور حکم شهردار رشت به وجود نیامده و مراحل صدور حکم روال عادی خود را طی می‌کند و با رایزنی‌هایی که با وزارت کشور انجام شده مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

مهدوی خاطرنشان کرد: حکم شهردار جدید رشت صادر و به زودی مراسم معارفه محمدعلی ثابت‌قدم انجام می‌گیرد و رایزنی‌ها در مرحله نهایی است.

وی با بیان اینکه هیچ گونه مشکلی برای صدور حکم شهردار جدید رشت وجود ندارد، تصریح کرد: معارفه به‌زودی برگزار می‌شود که زمان دقیق آن پس از مرحله نهایی اعلام می‌شود.

فرماندار رشت با تاکید براینکه تسریع در صدور حکم شهردار رشت و تعیین تکلیف سمت شهرداری به مدیریت بزرگترین کلانشهر شمال کشور کمک شایانی می‌کند، اظهار داشت: استانداری گیلان و فرمانداری رشت در این زمینه تلاش‌های لازم را انجام داده است.

به گزارش تسنیم، سید محمدعلی ثابت‌قدم 12 بهمن ماه 93 با رای اعضای شورای شهر رشت به عنوان شهردار جدید رشت انتخاب شد.


اظهارات تند ترکان به منتقدان مسئله هسته‌ای
وی گفت: آنانی که دم از دست دادن امتیاز و ناکامی در سیاست خارجی به واسطه گفت‌و‌گوهای هسته‌ای می‌زنند که هنوز به سر انجام نرسیده است در ده سال گذشته کجا بودند؟ راه خوردن شان بسته شده است صدایشان را برای مسئله هسته ای بالا برده‌اند!

به گزارش تابناک گیلان،وی در بخش دیگری از این مصاحبه می گوید: بیشتر اظهار نظر‌ها از سوی فعالین سیاسی جناحی، شخصی و برای بدست آوردن امتیاز است. آنانی که دم از دست دادن امتیاز و ناکامی در سیاست خارجی به واسطه گفت‌و‌گوهای هسته‌ای می‌زنند که هنوز به سر انجام نرسیده است در ده سال گذشته کجا بودند و چرا نسبت به سیاست خارجی منفعل و اقتصاد نابود شده کشور اعتراض نکردند.

ترکان با بیان اینکه برداشتن تحریم یعنی کوتاه شدن دست قاچاق و اختلاس از اقتصاد و بازار ایران، عنوان کرد: این‌ها ناراحت‌اند که نمی‌توانند سوء استفاده کنند و بخورند. راه خوردن و سوء استفاده‌شان بسته شده است. صدایشان از جای دیگری بلند می‌شود.

وی در ادامه افزوده است: در مسئله پول‌های کثیف که ما مشخصا صحبت کرده‌ایم. عده‌ای جار و جنجال و هیاهو راه انداختند که دولت دارد اتهام می‌زند. آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است. راه خوردنشان بسته شده است صدایشان را برای مسئله هسته‌ای بالا برده‌اند. هنوز هم مذاکرات ادامه دارد و جای هیچ نگرانی نیست اما یک جریان خاص دارد از بحث هسته‌ای بهره‌برداری سیاسی می‌کند.

مشاور ارشد رئیس جمهور با بیان اینکه اینچین که ما بگوییم دولت دارد علیه مخالفان اتهام سیاسی می‌زند خنده دار است، گفت: من و بسیاری از افراد دیگر بر سر ادعای خود در مسئله پول‌های کثیف و سوء استفاده فعالین سیاسی از جایگاه خود هستیم.


وضعیت دریافت یارانه خانوار های جدید
به گزارش تابناک گیلان، مهدی جعفری در املش با بیان اینکه حذف و اضافه دریافت یارانه نقدی بر اساس رأی کمیسیون خاص در فرمانداری اجرایی می‌شود، اظهار داشت: این دستورالعمل دارای 6 بند است که فرد متقاضی یکی از این شرایط را باید احراز کند.

وی با اشاره به خانواره‌هایی که از ثبت نام برای دریافت یارانه نقدی بازمانده‌اند، افزود:ثبت‌نام خانوارهای جدید برای دریافت یارانه  تا این لحظه به فرمانداری ابلاغ نشده است و در صورت ابلاغ این بخشنامه را اجرایی می‌کنیم.

فرماندار املش با بیان اینکه در صورت تولد فرزند، طلاق و ازدواج، یارانه افراد حذف و اضاف می‌شود، گفت: این کار به صورت روال عادی در حال انجام است و مشکلی در این زمینه نداریم.

با عنایت به تکلیف مصرح در بند "د" تبصره 20 قانون بودجه سال 94 کل کشور, دولت موظف است از فروردین ماه سال 1394، امکان ثبت‌نام کلیه کسانی را که موفق به ثبت‌نام در طرح دریافت یارانه نقدی نشده‌اند در فرمانداری‌های شهرستان‌ها فراهم نموده و از ماه بعد از ثبت‌نام، نسبت به پرداخت یارانه آنان اقدام نماید.

همچنین بر اساس تکلیف مصرح در بند "ح" تبصره 20قانون بودجه سال 94 کل کشور، دولت موظف است یارانه خانوارهای پردرآمد را قطع کند. خانوارهای پردرآمد به‌تشخیص دولت و براساس شرایط اقلیمی، بعد خانوار و محل سکونت و میزان درآمد تعیین می‌شود.


مناقصه پروژه خانه کشتی در لاهیجان
به گزارش تابناک گیلان، سعید آگشته صبح امروز در جریان بازدید از پروژه‌های این شهر با اشاره به برنامه‌های سال جاری برای توسعه بیشتر لاهیجان گفت: امسال پروژه‌های زیرسازی و فرش کوچه‌های بافت قدیم شهر و پیاده‌روسازی میدان سردار جنگل لاهیجان اجرایی می‌شود.

وی احداث پل مالک اشتر، ساخت پل فرهنگیان و ایجاد پیست دوچرخه‌سواری پارک آبعلی را از دیگر پروژه‌های عمرانی لاهیجان در سال جاری برشمرد.

شهردار لاهیجان با بیان اینکه تمام پروژه‌های مذکور امسال آغاز می‌شود، تصریح کرد: بیشتر آنها تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه برای ایجاد و ساماندهی طرح ساحل شهری در حال مذاکره با معاون استاندار هستیم، گفت: پروژه خانه کشتی لاهیجان برای احداث به مناقصه می‌رود.

آگشته ایجاد فضای ورزشی محله‌ها، احداث طرح توریستی باغ کاشف‌السطنه، ساخت حوضچه و تصفیه شیرابه زباله را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.

وی با بیان اینکه باغ کاشف‌السطنه یکی از مهم‌ترین و زیباترین پارک‌های شهر لاهیجان است، خاطرنشان کرد: این پروژه همزمان با فصل گردشگری افتتاح می‌شود.

شهردار لاهیجان ایجاد فضای ورزشی، احداث نمازخانه در حاشیه استخر، طرح مطالعاتی اکو موزه لاهیجان، تکمیل بازار و پارکینگ عاقلیه و ... را از دیگر برنامه‌های این نهاد در سال جاری عنوان کرد.

وی یادآور شد: احداث پارک جانبازان، ساخت پارک کشاورز و ایجاد کافی‌شاپ، پارک هنر، چمن مصنوعی و نیز تکمیل پارک جنگلی خیابان شیخ زاهد و ... از دیگر برنامه‌های شهرداری لاهیجان در سال جاری است.


راه اندازی سایت همسرگزینی
به گزارش تابناک گیلان،معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به تمایل استان‌های کشور برای راه‌اندازی مراکز پیشگیری و کنترل خشم، گفت: استان‌های خوزستان و البرز برای تاسیس این مراکز اعلام آمادگی کرده‌اند. به این منظور در هفته جاری دیداری با اعضای شورای شهر کرج خواهیم داشت.

دکتر محمود گلزاری گفت: قرار است دو مرکز دیگر پیشگیری و کنترل خشم در تهران راه‌اندازی کنیم و جلساتی را به این منظور با معاونت اجتماعی شهرداری تهران برگزار کرده‌ایم.

او درباره آخرین وضعیت راه‌اندازی سایت همسرگزینی تا همسری گفت: همه اقدامات لازم برای آغاز به کار رسمی این سایت انجام شده است و حداکثر تا اواسط اردیبهشت‌ماه از آن رونمایی می‌شود.

گلزاری در پایان همچنین در زمینه برگزاری مجمع سراسری خیرین ازدواج گفت: این همایش اوایل خرداد مصادف با هفته جوان برپا می‌شود.


کمبود ۱۰۰ نیروی مراقب سلامت در گیلان
رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش گیلان با کمبود ۱۰۰ نیروی مراقب سلامت در مدارس روبه‌رو است، گفت: این تعداد شامل ۷۰ نفر مراقبین سلامت مرد و ۳۰ نفر مراقبین سلامت زن است.

به گزارش تابناک گیلان،وحید افروز ، با بیان اینکه 280 نفر به عنوان مراقبین سلامت در سطح مدارس استان گیلان مشغول به فعالیت هستند، اظهار داشت: از این تعداد 266 نفر به صورت رسمی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به  اینکه آموزش و پرورش گیلان با کمبود 100 نیروی مراقب سلامت در مدارس رو‌به‌رو است، افزود: این تعداد شامل 70 نفر مراقبین سلامت مرد و 30 نفر مراقبین سلامت زن است.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به فعالیت‌های مراقبین سلامت در مدارس استان، گفت: در طول سال تحصیلی برنامه‌های متنوعی در بخش سلامت، تندرستی و تغذیه سالم دانش آموزان تدوین شده که اجرا می‌شود.

افروز تصریح کرد: مراقبین سلامت در مدارس استان با مشارکت انجمن اولیا و مربیان در مدارس حضور می‌یابند و مسائل و نکات بهداشت و سلامت را به اولیا آموزش می‌دهند.

وی با اشاره به اهمیت خوردن صبحانه توسط دانش آموزان، تاکید کرد: اولیا باید در کنار فرزندان خود صبحانه میل کنند تا آنها نیز به اهمیت صرف صبحانه توجه داشته باشند.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش با ارائه میان وعده سالم دو هدف را دنبال می‌کند، گفت: این اهداف شامل تامین مقدار کالری مورد نیاز دانش آموزان در زمان حضور در مدرسه و دیگری اصلاح روش‌های الگوی غلط تغذیه و نهادینه کردن فرهنگ تغذیه سالم است.

افروز با بیان اینکه در آغاز راه ساماندهی بوفه مدارس استان قرار داریم، افزود: یک‌هزار بوفه مدرسه استان مورد رصد کارشناسان سلامت و تندرستی قرار گرفت که در آنها غذاهای بسته‌بندی شده و در برخی از آنها تغذیه به صورت گرم توزیع می‌شود.

وی تاکید کرد: در حوزه سلامت، آموزش و پرورش با دستگاه‌های اجرایی مرتبط در این حوزه تعامل خوبی برقرار کرده است تا بتواند با مشارکت آنها گام‌های موثرتری در ایجاد سلامت در بین دانش آموزان و خانواده‌ها و در نهایت جامعه بردارد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار