در حالی که همه منتظر هستند که به صورت رسمی نتیجه بررسی اعتراض های کاندیداهای رد صلاحیت شده یا عدم احراز صلاحیت ها از سوی نهادهای مسئول منتشر شود، فهرست هایی غیر رسمی و تایید نشده از کسانی که در این بررسی ها صلاحیت شان تایید شده منتشر گردیده است
کد خبر: ۱۷۶۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱ 06 February 2016
مهلت ده روزه بررسی صلاحیت کاندیداهای معترض که در مرحله قبل صلاحیت شان احراز نشده بود، نیمه شب گذشته به پایان رسید، قرار است اسامی کسانی که صلاحیت آنها احراز شده است تا پایان وقت امروز در اختیار وزارت کشور قرار گیرد.

به گزارش «تابناک»، به گفته سخنگوی شورای نگهبان تا کنون حدود 25 درصد از رد صلاحیت شدگان موفق به احراز صلاحیت شده اند، ابراهیمیان در حاشیه نشست راهبردهای نظارتی در نظام انتخاباتی ایران و جایگاه شورای نگهبان در جمع خبرنگاران درباره اینکه آیا تا به این لحظه آمار کلی از تایید صلاحیت کسانی که اعتراض کرده‌اند وجود دارد یا خیر؟ گفت: هنوز مشخص نیست.

وی افزود: البته بنده حدس می‌زنم، براساس کاری که خودم انجام دادم، بیش از 20 تا 25 درصد از افراد باشند که صلاحیت‌شان تایید شده است.

اما در این میان بازار اخبار تایید نشده گرم است، و از روز گذشته لیست های متفاوتی از تایید صلایت شدگان در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است.

یکی از این لیست ها که با استقبال زیادی از سوی کاربران مواجه شده لیست زیر است، البته هیچ یک از این اسامی از سوی مراجع رسمی تایید نشده اند و تنها این خبرهای تایید نشده و غیر رسمی توسط خود کاندیداها و در مواردی توسط رسانه های همسو با کاندیداها و در برخی از موارد در شبکه های اجتماعی منتشر شده یا می شود.

12:55  آخرین اخبار احراز صلاحیت ها در تهران 

در حوزه انتخابیه تهران تا کنون علی مطهری نماینده کنونی مجلس و محمدعلی وکیلی تایید صلاحیت شده‌اند. حجت‌الاسلام رسول منتجب نیا و حجت‌الاسلام محسن رهامی از جمله شخصیت‌هایی هستند که نامشان در میان تایید صلاحیت‌شده‌ها وجود ندارد.


12:31 صلاحیت 1500 نامزد دیگر مجلس تأیید شد

شورای نگهبان صلاحیت 1500 داوطلب انتخاباتی که در مراحل قبلی بررسی صلاحیت‌ها رد شده بودند را تأیید کرد.  در مجموع بیش از 6 هزار و 200 نامزد برای حضور در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شدند. بنابراین برای هر کرسی مجلس حداقل 21 رقیب وجود خواهد داشت. 

12:30 پیرموذن: همچنان رد صلاحیتم

یک کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با رد شایعه تماس تلفنی معاونان وزارت کشور با وی از تداوم رد صلاحیتش خبر داد. کمال‌الدین پیرموذن در کانال شخصی تلگرامش نوشت: پسندم آنچه را جانان پسندند، ببخشید بر من عزیزان، اطلاع رسانی تلفنی یکی از معاونین وزیرکشور واقعیت نداشته و اینجانب کماکان رد صلاحیت شده‌ام. نماینده مردم اردبیل در مجلس نهم از ارائه نامه اعتراضی به شورای نگهبان سخن گفت و افزود: اینجانب فقط یک اعتراضی، با توجه به درخواست دلسوزان نظام و دوستان وفق قانون تحویل شورای نگهبان می دهم و منتظر نتیجه نهایی می مانم و بس. 

12:17 ابوالفضل موسوی بیوکی از یزد تأييد صلاحیت شد

شنیده های خبرنگار یزد تایمز حاکی از آن است که: اقای سید ابوالفضل موسوی بیوکی به جمع تایید شده ها پیوست

12:15 غلامعلي جعفرزاده تأييد صلاحیت شد

غلامعلي جعفرزاده ايمن‌آبادي نماينده مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي گفت: پس از اعلام نظر هيئت‌هاي نظارت بنده ردصلاحيت شدم و تقاضاي رسيدگي مجدد دادم که هنوز جواب مکتوبي به بنده اعلام نشده است. اخبار غيررسمي موثق حکايت از اين دارد که صلاحيت بنده براي شرکت در انتخابات دهمين دوره مجلس تأييد شده است.

12:10 روحانی مانع ارائه لیست نهایی تایید صلاحیت شده‌ها به فرمانداری‌ها شد!

کانال خبری اصلاح‌طلبان نیوز مدعی شد: لیست تایید و ردصلاحیت هایی که دیشب توسط شورای نگهبان به وزارت کشور ارسال شده است، رییس جمهور مانع از ارسال آن به فرمانداری ها شده است و درحال رایزنی با شورای نگهبان برای تاییدصلاحیت بیشتر نامزدها است!

12:00 نتیجه بررسی صلاحیت کاندیداهای شهرکرد

مطابق اخبار دریافتی انتخاباتی شهرکرد از منابع نزدیک به استانداری، هیچ تغییری در لیست قبلی صورت نگرفته است، همچنین آقای اردشیر نوریان از که در مرحله قبل توسط هیئت مرکزی نظارت تایید صلاحیت شده بود، در این مرحله توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شده است.

11:55 الیاس حضرتی، تایید صلاحیت شد

شنیده ها حاکی از آن است که الیاس حضرتی، از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شده است.

11:10 لیست نهایی را کسی ندیده است

یک منبع اگاه در گفت و گو با تابناک اظهار داشت: لیست نهایی تایید صلاحیت شدگان، شب گذشته از سوی شورای نگهبان به مقیمی داده شده است، اما هنوز لیست برای کسی ارسال نشده و از محتوای آن کسی با خبر نیست.

10:40 آمار بررسی صلاحیت‌ها تا ظهر به فرمانداری‌ها ابلاغ می‌شود

سید شهاب‌الدین چاووشی، با اشاره به آمار بررسی صلاحیت‌ها عنوان کرد: این آمار از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور ابلاغ شده است، اما هنوز به برخی فرمانداری‌ها و استانداری‌ها از جمله استانداری تهران نرسیده است.

او افزود: تا ظهر آمار به شکل نهایی به دست فرمانداری‌ها خواهد رسید و از ظهر روند ابلاغ اسامی به داوطلبان آغاز خواهد شد.

10:30 مینو خالقی از اصفهان تایید صلاحیت شد

خانم مینو خالقی در شهرستان اصفهان توسط شورای نگهبان تاییدصلاحیت شده است.

10:15 نماینده مسجد سلیمان رد صلاحیت شد

شنیده ها حاکی از این است که اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجد سلیمان رد صلاحیت شده است

10:01 رسایی رد صلاحیت شد

حمید رسایی  در کانال خود خبر رد صلاحیتش توسط شورای_نگهبان را اعلام کرد و نوشت راضیم به رضای خدا و ظاهرا مامورم به صبر و تقوا

9:57 هنوز اسامی داوطلبان تأیید صلاحیت‌شده به فرمانداری‌ها اعلام نشده است

تا این لحظه هنوز لیست اسامی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در اختیار فرمانداری‌ها قرار نگرفته است.

بر اساس اخبار غیرموثق قرار است وزارت کشور عصر امروز اسامی را در اختیار فرمانداری‌ها قرار دهد. 

9:55 به گزارش تبریز تایمز محمد پورحسن، بهرام سرمست،مصطفی مولوی، سونیا اندیش، شکور اکبرنژاد رد_صلاحیت شدند

9:15 شنیده ها حاکی است افراد زیر پس از بررسی شورای نگهبان تایید صلاحیت شده اند:

از حوزه انتخابیه تهرانشنیده ها حاکی است افراد زیر پس از بررسی شورای نگهبان تایید صلاحیت شده اند:

محسن مهرعلیزاده، علی مطهری، مرتضی اشراقی، محمد اشرفی اصفهانی، محمود میرلوحی، الیاس حضرتی، محسن رهامی، محمد علی وکیلی، فاطمه مقیمی، جواد اطاعت، پروانه مافی، مرجان کاووسی، مهدی نادمی، مجیدفراهانی، سجادسالک، عباس علیخانی، رسول منتجب نیا

زنجان: افضل موسوی، ساعده سیما - ایلام: داریوش قنبری - کرمان: ابراهیم جهانگیری، محمدعلی کریمی، علی کمساری - خراسان رضوی: حسن رسولی، غلامرضا انصاری، محمدسالاری - کرمانشاه: جهانبخش امینی، موسوی اجاق، مصطفی محمدی - بوشهر: سید مهدی پورفاطمی، سیدمهدی موسوی‌نژاد - خراسان جنوبی: جواد هروی، حمید آیتی - اردبیل: کمال پیرموذن، ولی آذروش - مازندران: محمد دامادی، یوسف‌ نژاد، مقداد نجف‌نژاد، سیدهادی حسینی، سید محمدتقی قریشی - همدان: علی حسینی، مافی، فاضل شهبازی، احمد رهبری - فارس: سیدمحسن علوی، قاسم مقیمی، مصطفی معین، علیرضا فیروزی، محمود رضایی - اصفهان: علی محمد ایزدی، قدرت الله نوروزی، نسرین صحراییان، احمد بخشایش – خوزستان: ولی‌الله شجاع‌پوریان، جواد سعدون زاده، حجت‌الله درویش‌پور، محمدسعید انصاری - هرمزگان: شهریار مشیری، راحله ملایی - البرز: سیدعلی میرباقری، خلیلی اردکانی - مرکزی: جعفر صفری، بهمن اخوان، دانش منفرد - آذربایجان شرقی: شکور اکبر‌نژاد، مهناز بهمنی

9:20 لیست نهایی داوطلبان به وزارت کشور ارسال شد

لیست نهایی تایید صلاحیت شدگان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بامداد امروز(شنبه) به وزارت کشور ارسال شد.

این مطلب را یک منبع آگاه در شورای نگهبان اعلام کرد و افزود: با توجه به محرمانه بودن لیست هنوز آماری از داوطلبان تایید صلاحیت شده در اختیار نداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار