مدیر گروه برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری رشت درباره بودجه سال 94 شهرداری رشت اظهار کرد: هزینه‌های شهرداری به سه وظیفه خدمات اداری، عمران شهری و خدمات شهری تقسیم شده است.
کد خبر: ۱۱۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸ 09 March 2015
بودجه پیشنهادی سال 94 شهرداری رشت به مبلغ 600 میلیارد تومان شامل 393 میلیارد تومان نقدی و 207 میلیارد تومان غیر نقدی است که 37 درصد در بخش جاری و 63 درصد در بخش عمرانی هزینه می‌شود.

مدیر گروه برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری رشت درباره بودجه سال 94 شهرداری رشت اظهار کرد: هزینه‌های شهرداری به سه وظیفه خدمات اداری، عمران شهری و خدمات شهری تقسیم شده است.

احمدرضا حق‌بین افزود: از جمله هزینه‌های جاری هزینه های پرسنلی بوده که در بودجه سال 94 مبلغ 99 میلیارد تومان به هزینه‌های پرسنلی اختصاص یافته است.

به گفته وی، در بودجه سال 94 به موضوع بهسازی سراوان، ایجاد تصفیه‌خانه شیرابه سراوان، احداث و تجهیز رصدخانه توجه شده است.

مدیر گروه برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری رشت گفت: درباره بهسازی منطقه سراوان با توجه به حساسیتی که در این بخش بود مبلغ 2 میلیارد و 500 میلیون تومان نقد و 2 میلیارد و 500 میلیون تومان بودجه برای این کار در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به ایجاد تصفیه‌خانه شیرابه سراوان تصریح کرد: برای این امر مبلغ 6 میلیارد تومان به صورت نقدی و 4 میلیارد تومان غیرنقدی بودجه منظور شده است.

مخالفت عضو شورا با کاهش بودجه آسفالت رشت

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز با اعتراض به کاهش سهم بودجه در زمینه آسفالت اظهار کرد: در بودجه‌ای که ابتدا توسط شهرداری به اعضای شورا تقدیم شد مبلغ 280 میلیارد تومان به صورت نقدی و غیر نقدی برای موضوع آسفالت در نظر گرفته شده بود که پس از اصلاح بودجه آسفالت به مبلغ 113 میلیارد تومان نقدی و غیر نقدی کاهش یافته است.

محمدحسین واثق‌کارگرنیا افزود: یکی از انتظارات به حق مردم در بحث شهرداری‌ها آسفالت معابر و خیابان‌های سطح شهر رشت است که با توجه به اینکه مشکلات فراوانی در بخش آسفالت در شهر رشت وجود دارد با کاهش بودجه در این بخش مخالف هستم.

وی با بیان اینکه باید ارقام واقعی برای بودجه منظور شود، خاطرنشان کرد: شهرداری رشت در ابتدا اعداد و ارقام خوبی برای موضوع آسفالت مطرح کرد اما حالا  این بخش را کاهش داده است.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز با اعتراض به سنگفرش کردن و آرام‌سازی بلوار گیلان در بودجه 94 شهرداری رشت گفت: هزینه شدن 3 میلیارد تومان برای سنگفرش کردن بافت مرکزی شهر رشت توجیه ندارد.

امیر حسین علوی افزود: اخیراً سرمایه‌گذاری که در هیئت عالی سرمایه گذاری حضور یافته بود  بابت انجام سنگفرش بافت مرکزی رشت اعلام آمادگی کرده است و با همکاری سرمایه‌گذار مذکور نیازی به بودجه 3 میلیارد تومانی شهرداری رشت نیست.

وی با اعتراض به هزینه‌کرد مذکور یادآور شد: چرا باید سه میلیارد تومان از بودجه شهرداری رشت را تنها برای تردد کامیون‌ها هزینه کنیم.

با نظر اعضای شورای اسلامی شهر رشت برای سنگفرش شدن بلوار گیلان رشت مبلغ 3 میلیارد تومان مذکور به یک میلیارد و 500 میلیون تومان کاهش یافت.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار