تابناک گیلان گزارش می دهد ؛
تابناک گیلان: چند سالی است بر اثر خشکسالی و بروز پدیده وارونگی هوا استان گیلان مواجه با مشکلاتی همچون نقصان در تولید محصولات کشاورزی، کاهش درآمد کشاورزان و افزایش مهاجرت به شهر شده است.
کد خبر: ۱۱۵۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ 21 October 2015
چند سالی است بر اثر خشکسالی و بروز پدیده وارونگی هوا استان گیلان مواجه با مشکلاتی همچون نقصان در تولید محصولات کشاورزی، کاهش درآمد کشاورزان و افزایش مهاجرت به شهر شده است.

ابوذر نوذری / تابناک گیلان: در کنار کاهش درآمد کشاورزان که موجب رونق اقتصاد شهرنشینان بود، رکود در بخش ساخت و ساز استان نیز تاثیرات تخریبی بر وضعیت معیشتی مردم داشته است. از بین رفتن بسیاری از مشاغل مرتبط با ساخت و ساز بیکاری تعداد زیادی از گیلانی ها را در پی داشته و در صورت تداوم آن آسیب ها و تهدیداتی را متوجه حوزه اجتماعی و سیاسی خواهد نمود.

به گزارش تابناک گیلان، یکی از مسایلی که در سطح استان بروز چشمگیری داشته کاهش آستانه تحمل و بالا رفتن سطح آنومی جامعه است. افزایش نزاع و برخوردهای خشن که در نتیجه مسایل بسیار ابتدایی و پیش پا افتاده رخ می دهد، می تواند جامعه و دیگر حوزه ها را به سراشیبی خطرناکی سوق دهد.

از دیگر سو فشارهای روانی متاثر از بیکاری ، کاهش قدرت خرید، بی توجهی مسولان به دغدغده های مردم و نسل جوان خود بر سطح تحمل مردم تاثیر مخربی دارد. یکی دیگر از معضلاتی که گریبانگیر استان باران شده است عدم تخلیه نوجوانان و جوانان در حوزه های نیازی زیستی و تا عالی است.

نبود فضاها و امکانات در خور این قشر و از سوی دیگر فقدان اشتغال موجب مهاجرت انان به کلان شهرها گشته است. به نظر می رسد یکی از عوامل پدیده های فوق سیاست زده گی حاکم بر مسولان گیلان، درگیریهای بی سرانجام سیاسی و عدم توجه به توسعه اقتصادی و رفاهی استان می باشد که بجاست سیاسیون بجای درگیری در عزل و نصب ها و تبریک گویی و نصب بنرهای تبلیغاتی، با استفاده از ظرفیت های بومی و غیر بومی نسبت به توسعه همه جانبه استان گیلان با این حجم از منابع طبیعی و نیروی انسانی اقدام کنند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار