نایب رئیس هیئت کشتی استان قم خبر داد:
نایب رئیس هیئت کشتی استان قم از دعوت سه کشتی‌گیر مطرح قم به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی رده سنی جوانان کشورمان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹ 15 October 2015
به گزارش تابتاک قم، محسن وزیری اظهار کرد: در رقابت‌های آسیایی سال جاری کشتی فرنگی نوجوانان در سال جاری یک نماینده و همچنین در مسابقات سال گذشته نوجوانان قهرمانی آسیا هم در کادر داوری، هم در کادر فنی و هم در بین اعضای تیم ملی از استان قم در مجموع سه نماینده حضور داشتند.

وی ادامه داد: در رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جوانان آسیا در سال 2014 که به میزبانی کشور تایلند به انجام رسید در ترکیب کاروان اعزامی کشورمان به این پیکارها، روح‌الله میکائیلی به عنوان مربی تیم ملی، سعید عباسی به عنوان داور و علی‌اصغر شهبازی به عنوان کشتی‌گیر اعزام شدند و در مسابقات آسیایی نوجوانان در سال 2015 محمدجواد رضایی نماینده کشتی قم بود.

نایب رئیس هیئت کشتی استان قم عنوان کرد: خوشبختانه در رقابت‌های سال 2014 قهرمانی آسیا شاهد درخشش نماینده کشتی قم یعنی علی‌اصغر شهبازی بودیم و این کشتی‌گیر در سنگین وزن یعنی 100 کیلوگرم با شایستگی حریفان خود را از پیش‌رو برداشت و به دیدار نهایی این مسابقات رسید.

وی یادآور شد: شهبازی شایستگی زیادی برای رسیدن به مدال طلا و عنوان قهرمانی مسابقات سال 2014 کشتی فرنگی جوانان آسیا داشت اما در دیدار نهایی نتیجه را واگذار کرد و به مقام نایب قهرمانی و نشان نقره دست یافت تا یک مدال ارزشمند را از این پیکارها کسب کند.

وی خاطرنشان کرد: تیم ملی کشتی فرنگی جوانان کشورمان با هدایت بسیار خوب روح‌الله میکائیلی مربی با دانش کشتی قم در این رقابت‌ها قهرمان شد و سعید عباسی داور بین‌المللی کشتی قم نیز با توجه به قضاوت‌های مطلوب خود در پیکارهای سال 2014 برای حضور در مسابقات المپیک جوانان جهان در آن سال انتخاب شد.

نایب رئیس هیئت کشتی استان قم عنوان کرد: علی‌اصغر شهبازی با درخشش در مسابقات سال 92 قهرمانی کشتی فرنگی نوجوانان آسیا فرصت حضور در مسابقات قهرمانی جهان را نیز به دست آورد ولی به مدال جهانی نرسید در حالی که علیرضا نجاتی که در رقابت‌های آسیایی سال 2014 غایب بود، در مسابقات جهانی به مقام سوم و نشان ارزشمند برنز جوانان جهان رسید.

وی یاد آور شد: امسال محمدجواد رضایی از مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان 2015 آسیا موفق به کسب مدال نقره وزن 46 کیلوگرم شد، ضمن اینکه مهدی ابراهیمی نماینده کشتی قم در پیکارهای قهرمانی جوانان آسیا بود و اگر چه مدالی نگرفت اما تجربیات گرانبهایی از این رقابت‌ها به دست آورد.

وی تصریح کرد: اکنون در آستانه سال 2016 و رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جوانان آسیا و جهان هستیم و امیدواریم که با حضور سه نماینده قم در اردوی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران، در سال جدید میلادی نیز از رقابت‌های برون‌مرزی به مدال برسیم.

وزیری یادآور شد: اردوی تیم ملی کشتی فرنگی رده سنی جوانان کشورمان در حالی با دعوت از چهره‌های برتر مسابقات قهرمانی جوانان کشور تشکیل شده که سه جوان مستعد و آینده‌دار کشتی استان قم که در مسابقات کشوری با کسب مدال طلا خوش درخشیدند، در این اردو حضور دارند.

وی اضافه کرد: از سوی کادر فنی تیم ملی و فدراسیون کشتی، اسامی نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان در حالی اعلام شد که این اردو تا روز سی‌ام مهر ماه در خانه کشتی شماره دو مجموعه ورزشی آزادی تهران ادامه خواهد داشت.

نایب رئیس هیئت کشتی استان قم افزود: در وزن 50 کیلوگرم اردوی تیم ملی علیرضا نجاتی دارنده مدال طلای جوانان کشور در سال جاری، در وزن 55 کیلوگرم فرامرز پیامی دارنده مدال طلای همین رقابت‌ها و همچنین در وزن 75 کیلوگرم مهدی ابراهیمی قهرمان سال جاری به نمایندگی از قم دعوت شده‌اند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار