کد خبر: ۱۰۶۰۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶ 04 August 2022

کلیه نانوایی های لنگرود به پوز مجهز شوند/ کمبود آرد نداریمکلیه نانوایی های لنگرود به پوز مجهز شوند/ کمبود آرد نداریم

تابناک/گیلان فرماندار لنگرود، با تاکید بر لزوم نصب پوز در هر ۲۱۴ نانوایی شهرستان لنگرود حداکثر تا پایان هفته آینده، عنوان کرد: با اجرایی شدن کامل خرید هوشمند نان و تجهیز نانوایی ها به دستگاه پوز، دولت آمادگی تک نرخی کردن آرد را دارد.

محمدرضا جلالی در جلسه آرد و نان شهرستان لنگرود، با اشاره به افزایش مصرف آرد و نان در شهرستان به واسطه افزایش جمعیت، اظهار کرد: همچنین دو نرخی شدن آرد سنتی و صنعتی موجب برخی نابسامانی ها در فعالیت نانوایی ها شده است.

وی با بیان اینکه شاهد برخی سوءاستفاده ها از تغییر قیمت آرد هستیم، افزود: وظیفه ماست که حوزه آرد و نان شهرستان را ساماندهی کنیم.

فرماندار لنگرود از تخصیص ۳۰ هزار کیسه آرد فوق العاده به شهرستان طی تیرماه خبر داد و خاطرنشان کرد: هیچگونه کمبود در حوزه گندم و آرد نداریم و باید نظارت ها جدی باشد.

جلالی، نان را قوت مهم مردم دانست و اضافه کرد: افزایش قیمت برنج و مسافرپذیر بودن استان موجب افزایش تقاضای مردم برای نان شده و لذا شاهد ورود جدی دستگاه قضایی به این حوزه هستیم.

وی برخی از نانوایی های لنگرود را در مسیر اصلی تردد شهرهای مجاور دانست و تصریح کرد: همچنین حضور عشایر در ییلاق و قشلاق و پخت نان های سنتی محلی نیاز شهرستان به آرد را بالا برده است.

فرماندار لنگرود سرانه آرد تخصیص یافته برای شهرستان را جزو پایین ترین سرانه ها دانست و گفت: متاسفانه این سرانه براساس سرشماری سال ۹۵ انجام شده، در حالی که طی سال های گذشته با جمعیت مهاجر و استقرار غیر بومی ها مواجه هستیم.

وی با تاکید بر لزوم نصب پوز در هر ۲۱۴ نانوایی شهرستان لنگرود حداکثر تا پایان هفته آینده، عنوان کرد: با اجرایی شدن کامل خرید هوشمند نان و تجهیز نانوایی ها به دستگاه پوز، دولت آمادگی تک نرخی کردن آرد را دارد.

جلالی تعطیلی برخی از نانوایی ها را به واسطه کمبود آرد ندانست و با انتقاد از اقدام خودسرانه نانوایان در کاهش ساعت کار، متذکر شد: کلیه نانوایی ها باید اقدام به نصب تابلوی نوع پخت نان(سنتی - صنعتی) و ساعات کار کنند.

وی همچنین از پیگیری جهت افزایش سرانه آرد شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: تعزیرات طبق مقررات قانونی با نانوایی های متخلف برخورد کند تا فضا برای سوءاستفاده گران ناامن شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار