آیین کج چینی در روستای خالجیر شلمان لنگرود در راستای ارتقای کمی و کیفی صنعت نوغان برگزار شد
کد خبر: ۱۰۵۱۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۷ 18 June 2022

به گزارش تابناک گیلان   محمد رضا جلالی فرماندار لنگرود در نخستین رویداد کار آیین کچ چینی و همایش راهکارهای احیاء و توسعه نوغان گفنت:

شهرستان لنگرود از زیبا ترین مناطق شمالی کشور است که حائز ظرفیت و توانمندیهای بسیارزیادی از حیث منابع طبیعی و منابع ارزشمند الهی و حائز افراد متعدد و نخبگان در حوزه های مختلف ،متخصص ، هوشمند ،کوشا و تاثیر گذار در عرصه های مختلف سیاسی اجتماعی و فرهنگی است و از جمله تاثیر گذارترین در عرصه نوغان داری سابقه و خدمت بسیار زیادی دارند از نظر تولید نوغان از جایگاه رفیع در سطح کشور برخورداند.

در سالهای گذشته از ظرفیت های بسیار ارزشمندی  که در استان و شهرستان وجود داشته ما نتوانستیم به نحوه شایسته ای استفاده کنیم ظرفیت های ثروت ساز فراوانی که بوده با انتخاب روشهای نادرست و ناکافی ما نتوانستیم چنین ظرفیت ها رو به منصه ظهور برسانیم و از این منابع و ثروت ها که ارزشمند در کنار ما بوده استفاده کینم.

رشد و پیشرفت باید ثروت ساز باشد ما باید از هیچ ، همه چیز بسازیم و از ظرفیت های موجود استفاده کنیم نباید اجازه بدیم همه چیز هدر بدیم و منابع ثروت ساز به نابودی بافتد.

راه نجات کشور راه پیشرفت و توسعه و خلق ثروت جدید رو به فرزندان و دانش آموزان خودمان و دانشجویان نسل حاضر و بعد یاد بدیم .سلاح امروز ما در مقابل دشمن و عرصه رشد و پیشرفت کشور دو نکته است یکی رشد علمی و دیگری رشد تکنولوژی و پیشرفت علمی، پیشرفت به واسطه دانش بنیان و دوم هم تامین مردم سالاری دینی است که مورد تاکید حضرت آقا در محافل و صحبت های مختلف بوده است.  

دکتر محمد رضا جلالی با اشاره به اینکه شهرستان لنگرود بهشت فرصت هاست افزود شهرستان لنگرود پیشرو در توسعه نوغان داری است . شناسنامه گیلان و شهرستان لنگرود با محصول نوغان گره خورده است دکتر محمد رضا جلالی تصریح کرد همه باید دست در دست هم بدهیم تا شاهد رشد و توسعه نوغانداری و پرورش کرم ابریشم باشیم.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار