وقتی مسئله دین، دولتی شود جوانان تمایلی به حضور در آن برنامه را ندارند و بعد محکوم به دین‎گریزی می‌شوند.
کد خبر: ۲۴۱۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷ 05 June 2016
مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان گفت: هیأت امنای مساجد افرادی هستند که سالیان سال در مساجد فعالیت کرده و به علت مسن بودن حوصله کافی را ندارند از طرفی اجازه بروز و ظهور به جوانان را نیز نمی‌دهند.

به گزارش فارس، مهرداد نادری‌فر ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با سمن‌ها و ورزشکاران با موضوع ترویج نماز اظهار کرد: گاهی در جامعه می‌شنویم که جوانان دین‌گریز شده‌اند و تمایلی به نماز ندارند اما وقتی دلایل و بروز ظهور دینی بررسی می‎شود متوجه می‌شویم وضعیت این گونه نیست.

وی با اشاره به حضور جوانان در برنامه‎های مذهبی از جمله اربعین، عاشورا، اعتکاف و ... افزود: جوانان در مناسبت‎های مختلف مذهبی حضور دارند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان با بیان اینکه پس از بررسی شرایط جوانان می‌بینیم بین فعالیت مذهبی و جوانان فاصله افتاده است، ادامه داد: جوانان تمایلی به فعالیت‌های غیر مردمی و دولتی ندارند، اما به فعالیت‌های خودجوش بیشتر تمایل دارند.

وی با تاکید بر اینکه باید بررسی شود چرا جوانان در فعالیت‌های خودجوش حاضر می‌شود؟، افزود: وقتی مسئله دین، دولتی شود جوانان تمایلی به حضور در آن برنامه را ندارند و بعد محکوم به دین‎گریزی می‌شوند.

نادری‌فر با بیان اینکه جوانان جامعه ما دین‌دوست هستند هرچند ممکن است عده‌ای اندک اینگونه نباشند، بیان کرد: نمی‌توان به علت اینکه عده‎ای اندک به سمت دین تمایلی ندارند گفت که جوانان دین‌گریز شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هیأت امنای مساجد افرادی هستند که سالیان سال در مساجد فعالیت کرده و به علت مسن بودن حوصله کافی را ندارند و از طرفی اجازه بروز و ظهور به جوانان را نیز نمی‌دهند، افزود: این موضوع نیاز به مصوبه‌ای به صورت کلان کشوری دارد تا فضا برای استفاده از جوانان در هیأت امنای مساجد ایجاد شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت مساجد برای فعالیت‌های مختلف استفاده کنیم، افزود: مساجد ظرفیت بالایی دارند و باید آیین‌نامه‌ای وجود داشته باشد که از ظرفیت مساجد استفاده کنیم.

مس‍‍ؤول هیأت سوارکاری همدان در ادامه با بیان اینکه امروز به عنوان یک ضرورت در حوزه نماز و ترویج فرهنگ نماز نیاز به ابزارهای درست و کاربردی داریم، اظهار کرد: باید نماز مانند یک عادت در سنین پایین در کودکان رسوخ کند و در فرآیند زمانی به فرهنگی تبدیل شود تا بهره کاربردی داشته باشد.

سید وحید برقعی با تاکید بر اینکه در حوزه نماز و فرهنگ نماز باید انقلابی عمل کرد چراکه اگر امروز این موضوع انجام نشود فردا دیر است، افزود: به مسئله نماز و جلب انگیزه جوانان به نماز باید خارج از چارچوب و روال اداری پرداخته شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار