در پی بروز سیل در چندین نقطه از استان به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان حداقل پنج پل مسدود شد.
کد خبر: ۹۹۹۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۱ 07 October 2021

امیر مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آخرین وضعیت استان گیلان در جریان بارش‌های اخیر اظهار کرد: با توجه به هشدار نارنجی و بارش‌های شدید و سیلابی شدن رودخانه‌های مرکزی و غرب استان در تمام پل‌های خطر ساز و راه‌ها، عوامل آب منطقه‌ای و راهداری با تجهیزات در کنار بخشدار و فرمانداران حضور دارند. 

وی با اشاره آخرین وضعیت شهرستان فومن افزود: پل آبنمای رودبارچیره رودخانه گشت رودخان به دلیل بالا آمدن سطح آب توسط راهداری بسته و راه جایگزین برای تردد مردم بازگشایی شد. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به تهدید تیرهای برق توسط سیل در فومن گفت: تیر برق در معرض خطر در رودخانه قلعه رودخان با حضور نیروهای اداره برق در حال رفع مشکل است. 

مرادی با اشاره به آخرین وضعیت شهرستان شفت پس از جریان سیل اخیر بیان کرد: پل روستای خطیبان به‌دلیل آبگرفتگی بسته و تاکید به نصب علایم توسط راهداری و بخشداری صورت پذیرفت و راه جایگزین برای تردد بازگشایی شد. 

وی از آبگرفتگی پل آبنمای چوبر شفت نیز خبر داد و افزود: بر اثر سیل سطح آب این رودخانه بالا آمده و توسط راهداری با یک دستگاه بیل مکانیکی رفع انسداد شد. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه بیل مکانیکی در محل پل چوبر حضور دارد، گفت: در صورت ادامه بالا آمدن سطح آب و سرریز شدن آب تدابیر لازم برای بسته شدن مسیر و معرفی راه جایگزین اندیشیده شده است. 

مرادی همچنین با اشاره به آبگرفتگی پل در جیرنده رودبار نیز تصریح کرد: برای پل جیرنده هم به سبب افزایش سطح آب و سیلابی شدن رودخانه و نداشتن حفاظ و کاهش ضریب امنیت دستور بسته شدن صادر شده و تردد هم‌اکنون در مسیر دیگری انجام می‌شود. 

وی همچنین با اشاره به آخرین وضعیت شهرستان آستانه اشرفیه پس از سیل اخیر نیز افزود: پل الزهرای مابین لولمان و آستانه بدلیل افزایش سطح آب و خطر جان مردم دستور بسته شدن تردد از آن محل صادر شد. 

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان در سایر شهرستانها صومعه سرا، رضوانشهر، ماسال، تالش و رشت آمادگی کامل وجود دارد تا در صورت سیلابی شدن به اقداماتی نظیر بستن پل‌ها در دستور کار قرار بگیرد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار