رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: امسال این استان از نظر رسیدگی به واحدهای تولیدی و رفع موانع تولید، رتبه نخست و از حیث تسهیلات پرداختی به این واحدها رتبه دوم کشور را احراز کرده است.
کد خبر: ۹۹۹۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۲ 06 October 2021

فرهاد دلق پوش روز چهارشنبه در جلسه کمیسیون تعزیرات حکومتی، ستاد تنظیم بازار و کارگروه آرد و نان در فرمانداری آستارا گفت: در اوایل شیوع کرونا با مشکل کمبود ماسک مواجه بودیم اما اکنون در هر هفته، هشت میلیون عدد ماسک در گیلان تولید می شود.

وی افزود: استان گیلان به اندازه کشور هلند وسعت دارد اما ثروت استان ما از آن کشور بیشتر است و اگر این ظرفیت ها را به اقتصاد پویا تبدیل کنیم، می توانیم بهترین شرایط زندگی را برای مردم فراهم کنیم.

رییس سازمان صمت گیلان ادامه داد: در سال ۹۶ میزان صادرات گیلان ۱۱۴ میلیون دلار بود و در سال ۹۹ به ۶۷۰ میلیون دلار رسید و امسال نیز برای ۷۲۰ میلیون دلار هدف گذاری کرده ایم و در همین نیمسال نخست، بیش از مقدار لازم محقق شده و ۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد نیز داشته است.

دلق پوش این توفیقات را نشانه استفاده مفید و بجا از ظرفیت ها و امکانات موجود دانست و بر همکاری و همیاری بیشتر مسئولان برای بهره مندی بهینه از فرصت ها برای توسعه و رونق بیشتر اقتصاد تاکید کرد.

کمیته تخصصی بازنگری به نانوایی های آستارا تشکیل شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به گلایه مردم از وضعیت نان در آستارا، گفت: این شهرستان به عنوان پیشانی نظام و منطقه ای گردشگرپذیر از اهمیت خاصی برخوردار است و باید برای رفاه حال مردم و مسافران، با نانوایان خاطی مطابق قانون برخورد شود.

دلق پوش تاکید کرد: باید با تشکیل کمیته تخصصی به عملکرد، میزان سهمیه آرد، بهداشت و واکسن نانواها به دقت بازنگری شود و نسبت به تعطیلی یا فعال بودن نانوایی ها در کارگروه آرد و نان شهرستان تصمیم گیری شود.

وی آموزش نانوایان را برای بهبود کیفیت نان خواستار شد و گفت: در این رابطه از قبل با مرکز آموزش فنی و حرفه ای گیلان هماهنگی شده است و نانوایان باید تابلوهای شناسه سهمیه آرد، قیمت و نوع نان، ایام تعطیل و مشخصات نانوا را در نانوایی ها نصب کنند.

او گفت: از این پس تمدید پروانه نانوایی ها مشروط به رعایت الزامات قانونی و ابلاغی خواهد بود و هر گونه جابجایی نانوایی ها و اختصاص آرد فوق العاده با اطلاع و تصویب کارگروه آرد و نان صورت خواهد گرفت و برای توسعه و تجهیز نانوایی های منضبط و فعال تسهیلات بانکی تعلق می گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان تعداد نانوایی های آزاد پز و یارانه ای آستارا را ۲۲۴ مورد اعلام کرد و گفت: برای هر ۴۰۲ نفر در این شهرستان یک نانوایی دایر است و مشکلات و سختی کار نانوایان را نیز درک و از آنها در چارچوب قانون حمایت می کنیم.

سعید میرقربانی سرپرست فرمانداری آستارا نیز در این جلسه بر مدیریت و نظارت اثربخش بر بازار و نانوایی ها، تامین و توزیع به موقع گوشت و مرغ و نظارت مستمر بر تامین و توزیع اقلام مورد نیاز مردم تاکید کرد.

وی گفت: تعطیلی خودسرانه نانوایی ها پیگرد قانونی دارد و بازرسان بر توزیع آرد خبازی ها نظارت و با عاملان کم فروشی و گران فروشی در سطح بازار برخورد کنند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار