رشت- لوح ثبت ملی «نان تمیجان» و کتاب معرفی آثار ثبتی گیلان در شهرستان رودسر رونمایی شد.
کد خبر: ۹۹۸۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳ 04 October 2021

مدیر کل میراث فرهنگی گیلان بعد از ظهر دوشنبه در مراسم رونمایی از لوح ثبت ملی «نان تمیجان» و کتاب آثار ثبتی گیلان، گفت: طی ماه‌های گذشته به منظور حراست، پاسداشت و مستندسازی از میراث فرهنگی غنی گیلان آثار متعددی در سطح ملی به ثبت رسیده است.

مسعود حلاج پور با اشاره به رونمایی از لوح ثبت ملی نان تمیجان، گفت: شیوه پخت نان تمیجان از جمله آثار ارزشمند در حوزه میراث فرهنگی شهرستان رودسر به شمار می‌آید.

وی بیان کرد: هم‌افزایی ثبت ملی این اثر در کنار دیگر ظرفیت‌های این شهرستان در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می‌تواند نقش پررنگی در رونق اقتصاد گردشگری منطقه، اشتغال‌زایی، هویت‌بخشی و تقویت اقتصاد مقاومتی استان ایفا کند.

حلاج‌پور تصریح کرد: در شش ماهه ابتدایی امسال و سال گذشته آثار ارزشمندی از استان گیلان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از این آثار از ظرفیت ثبت جهانی و معرفی در سطح بین‌المللی نیز برخوردار هستند، ادامه داد: ثبت ملی این آثار نخستین گام در مسیر ثبت جهانی محسوب می‌شود.

حلاج‌پور به رونمایی از کتاب معرفی آثار ثبتی گیلان نیز اشاره کرد و گفت: ۴۵۰۰ اثر ارزشمند تاریخی در استان گیلان تا به امروز شناسایی شده که تعدادی از این آثار نیز به ثبت ملی رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار