مدیر کل بهزیستی گیلان خبر داد؛
رشت- مدیر کل بهزیستی گیلان با اشاره به آغاز صدور کارت منزلت سالمندی به صورت پایلوت در این استان، گفت: ۵۰۰ سالمند گیلانی در مرحله نخست این کارت را دریافت می کنند.
کد خبر: ۹۹۸۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷ 04 October 2021

 

به گزارش تابناک گیلان، حسین نحوی نژاد بعد از ظهر دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته تکریم منزلت سالمندان و روز جهانی ناشنوایان با اشاره به اینکه نخستین سند ملی سالمندی در سال ۸۹ تأیید و ۱۰ سال بعد اجرایی شد، افزود: همه راهکارها در این سند تهیه و تدوین شده است.

وی با بیان اینکه جمعیت سالمندی گیلان در حال حاضر ۱۳.۹ درصد است، گفت: امروز گیلان یکی از پیرترین استان‌های کشور بوده و مهاجرت‌ها به این استان نیز نرخ پیری را افزایش داده است.

مدیر کل بهزیستی گیلان در ادامه با اشاره به کاهش نرخ باروری در استان، اضافه کرد: با توجه به اینکه از ۶۰ تا ۷۰ سالگی جز سالمندان جوان محسوب می‌شوند ۷۲.۵ درصد جمعیت سالمند گیلان جز این دسته هستند.

وی با تأکید بر لزوم حمایت از جامعه سالمندان استان گیلان، تصریح کرد: ۸۲ درصد سالمندان گیلان مستقل، ۱۳.۵ سالمندان آنها نیازمند به کمک‌های روزمره و نسبتاً وابسته و ۵ درصد کاملاً وابسته هستند.

نحوی نژاد با اشاره به اینکه گیلان ۶۰ هزار نفر سالمند نیازمند به مراقبت دارد، افزود: در مجموع نیز بیش از ۳۰۰ هزار سالمند در گیلان وجود دارد که ۳۵.۵ درصد آنها تحت پوشش کمیته امداد و ۴۰ درصد نیز تحت پوشش بهزیستی هستند.

مدیر کل بهزیستی گیلان با اشاره به اینکه بیشتر سالمندان تحت پوشش دارای اختلالات شنوایی هستند، اضافه کرد: ۱۷ مرکز شبانه روزی در گیلان فعال هستند که سه مرکز روزانه، پنج مرکز ویزیت در منزل و پنج مرکز نیز مراقبت در منزل فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: سالانه برای ارائه خدمات ۱۰ میلیارد تومان به این مراکز یارانه پرداخت می‌شود.

نحوی نژاد با اشاره به اینکه صدور کارت منزلت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است، افزود: به واسطه این کارت خدمات پیشگیری تا توانبخشی ۵۰۰ سالمند تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی انجام شده است.

وی با بیان اینکه صدور کارت منزلت به صورت پایلوت در گیلان اجرایی می‌شود، ادامه داد: ۵۰۰ نفر از زنان خانوار تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد به صورت مشترک انتخاب شده تا تحت پوشش بیمه منزلت قرار بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار