رییس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان فومن گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا چهار هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی از محل اوقاف برای نیازمندان تهیه و توزیع شد.
کد خبر: ۹۹۸۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸ 04 October 2021

حسن راستاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا وقف را امانت داری در مسیر خدمت رسانی به مردم دانست و افزود: در این راستا زمین یک مجموعه ورزشی و درمانگاه کلرم و زمین ادارات آموزش وپرورش و دانشگاه آزاد فومن براساس نیات واقفین به این امور اختصاص یافته است که خود نشان از توجه مردم شهرستان فومن به فرهنگ وقف دارد.

وی با بیان اینکه واقفین خمواره نیات خود را باتوجه به نیاز و پیشرفت جامعه در زمینه های جدید کمک به نیازمندان، ایجاد اشتغال و مراکز درمانی و علمی بروز داشته اند، گفت: درشرایط بحران کرونا نیات واقفین در ابعاد مختلف علمی،فقر زدایی، بهداشتی و درمانی ثمرات خود را در کمک به اقشار آسیب پذیر نشان دهد.

رییس اوقاف فومن اظهار داشت: هم اکنون ۹۶ موقوفه ، یکهزارو ۵۵ رقبه وقفی، ۳۵ بقعه متبرکه و ۱۸۰ مسجد در این شهرستان وجود دارد و با شناسایی سه هزار رقبه جدید تعداد مستاجرین بایدبه پنج هزار نفر برسد.

راستاد به طرح جامعه احداث بازارچه وقفی در جوار بقعه سید عبدالله کلرم خبر داد و افزود: توجه به جنبه های اقتصادی و اشتغال در اولویت اوقاف قرار دارد.

وی عایدی موقوفات فومن را طی ۶ ماهه امسال ۲ میلیارد و ۸۶ میلیون ریال عنوان کردو گفت: این میزان نسبت به سال گذشته ۱۵۰ درصد رشد را نشان می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار