استاندار گیلان : خدمات ثبت احوال در استان تسریع یابد.
کد خبر: ۹۹۸۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵ 03 October 2021

استاندار گیلان در نشست شورای هماهنگی ثبت احوال استان با اشاره به آمار ۵۲ درصدی امکان تعویض شناسنامه‌های جدید در گیلان گفت : ۹۹ درصد جمعیت گیلانی کارت هوشمند ملی را دریافت و یا درخواست کرده اند که گیلان با این امار رتبه سوم کشور را دارد.

ارسلان زارع در ادامه با اشاره به افزایش میزان ثبت ازدواج در گیلان در نیمه نخست امسال افزود: باید با آموزش و آگاه رسانی از طریق رسانه‌ها زوج‌های جوان را به سمت فرزندآوری هدایت کرد.

وی در ادامه با اشاره به اثرگذاری راهبرد‌های بلندمدت در ارتباط با سیاست‌های جمعیتی ، تصریح کرد : افزایش جمعیت نیازمند اقدامات فرهنگی ، آموزشی و اجتماعی در درازمدت است و نتیجه آن نیازمند عزم گروهی و فعالیت همه دستگاه‌ها است.

استاندار با بیان اینکه گیلان سالمندترین استان کشور است افزود : افزایش طول عمر از حیث بالا رفتن کیفیت زندگی و عوامل موثر در آن ، امری مطلوب است ، اما میزان زاد و ولد نیز باید متناسب با نیاز جامعه افزایش یابد.

زارع افزایش نرخ رشد جمعیت را امری ضروری برای توسعه کشور دانست و تاکید کرد : هزینه زندگی سالمندان حدودا چهار برابر هزینه زندگی جمعیت جوان است لذا باید با درنظر گرفتن تمامی جوانب، سطح آمادگی خود برای موضوعات مختلف افزایش دهیم.

وفایی ، مدیرکل ثبت احوال گیلان نیز در این جلسه گزارشی تحلیلی از ثبت وقایع حیانی در استان در نیمه نخست امسال و بررسی جمعیت و رشد آن ارائه کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار