کد خبر: ۹۹۵۷۶۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹ 22 September 2021

یکی از قابلیت های کاربردی موجود در انواع لباسشویی های جدید خشک کن می باشد، این قابلیت به شما کمک می کند تا پس از فرایند شستشو مدت زمان کمتری را برای خشک شدن البسه خود سپری کنید، اما اگر با بروز خرابی وایراد در این عملکرد مواجه شده اید می توانید برای رفع مشکل خود در مقاله علت خشک نشدن البسه در ماشین لباسشویی چیست با ما در مجموعه تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد همراه باشید.

علت خشک نشدن البسه در لباسشویی چیست؟

چرا خشک کن ماشین لباسشویی کار نمی کند؟

برنامه و تنظیمات اشتباه یکی از علل خشک نشدن البسه در لباسشویی

عدم تخلیه آب دستگاه چگونه می تواند منجر به خشک نشدن ماشین لباسشویی شود؟

پر کردن بیش از حد دستگاه یکی از علل خشک نشدن البسه در ماشین لباسشویی

در زمان خشک نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی چه باید کرد؟

 

چرا خشک کن ماشین لباسشویی کار نمی کند؟

کار نکردن خشک کن لباسشوی و خشک نشدن البسه در این دستگاه می تواند علل متفاوت و مختلفی داشته باشد که در ادامه قصد داریم تا به بررسی آن ها بپردازیم، اگر با این مشکل مواجه هستید در ادامه با ما همراه باشید:

  • استفاده از برنامه و تنظیمات اشتباه
  • عدم تخلیه آب دستگاه و خشک نشدن البسه درون ماشین لباسشویی
  • پر کردن بیش از حد ماشین لباسشویی از البسه

در ادامه به بررسی جزء به جزء 3 علت خشک نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی خواهیم پرداخت:

برنامه و تنظیمات اشتباه یکی از علل خشک نشدن البسه در لباسشویی

یکی از اصلی ترین و رایج ترین علل خشک نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی استفاده از تنظیمات و برنامه ها شستشو نا مناسب می باشد، باید توجه داشته باشید که برای فعال کردن برنامه خشک کن در ماشین لباسشویی باید از برنامه و تنظیمات به خصوصی استفاده نمایید که این برنامه و تنظیمات در دستگاه های مختلف متفاوت می باشد، برای مثال در زمانی که شما از برنامه اتوکشی آسان اسفاده ی کنید استفاده از برنامه خشک کن طبیعتا برای شما مقدور نخواهد بود.

کاربران گرامی؛ در صورت استفاده از ماشین لباسشویی میدیا و بروز خرابی در این دستگاه می توانید برای تعمیر ماشین لباسشویی میدیا از خدمات نمایندگی تعمیرات این محصول بهره مند شوید.

عدم تخلیه آب دستگاه چگونه می تواند منجر به خشک نشدن ماشین لباسشویی شود؟

در بسیاری از مواقع علت خشک نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی تخلیه نشدن می باشد، چرا که عدم تلیه صحیح ماشین لباسشویی می توان تا لحظه آخر البسه را خیس نگه دارد، در همین راستا به شما توصیه می کنیم تا در هنگام بروز این مشکل نگاهی به سلامت شلنگ تخلیه، فیلتر و پمپ تخلیه بیاندازید.

  • در بسیاری از موارد در رفتگی شلنگ تخلیه می تواند منجر به عدم خشک شدن لباس ها شود.
  • علاوه بر این تمیز نکردن فیلتر دستگاه و ایجاد انسداد در آن یکی دیگر از علل خشک نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی می باشد.

کاربران گرامی؛ در صورتی که از ماشین لباسشویی کنوود استفاده می کنید و با بروز خرابی در این دستگاه مواجه شده اید می توانید برای تعمیر ماشین لباسشویی کنوود می توانید از خدمات نمایندگی تعمیر این دستگاه استفاده نمایید.

علت خشک نشدن البسه در لباسشویی چیست؟

پر کردن بیش از حد دستگاه یکی از علل خشک نشدن البسه در ماشین لباسشویی

هر ماشین لباسشویی وزن مشخصی را تحمل می کند و از همین رو پر کردن بیش از حد این دستگاه می تواند علت خشک نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی باشد، توجه داشته باشید که البسه پس از جذب آب به خود وزن بیشتری کسب می کنند و این به آن معناست که شما باید در زمان پر کردن دستگاه خود به تمامی این موارد توجه کافی داشته باشید.

به شما توصیه می کنیم تا در هنگام استفاده از ماشین لباسشویی خود برای جلوگیری از این مشکل بیش از سه چهارم ظرفشت دستگاه را پر نکنید.

علاوه بر این با مراجعه به دفترچه راهنمای خود وزن مناسب برای هرگونه لباس و پارچه را تطبیق دهید، برای مثال البسه ای که از پشم شیشه شاخته شده اند بعد از جذب آب وزن آن ها تا 3 برابر افزایش پیدا می کند، پس در هنگام پر کردن لباسشویی خود از لباس هایی که از جنس پشم شیشه هستند بیش از یک دوم ظرفیت دستگاه را پر نکنید.

در زمان خشک نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی چه باید کرد؟

تا به این جا به بررسی 3 علت رایج کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی پرداختیم، اما در ادامه قصد داریم تا اشاره ای کوتاه ه دیگر مواردی کهی می تواند در خشک نشدن البسه در این دستگاه تاثیر گذار باشد بپردازیم:

  • خرابی ترموستات
  • خرابی فیوز حرارتی
  • خرابی برد
  • خرابی دکمه خشک کن دستگاه

توجه داشته باشید که در تمامی موارد ذکر شده انجام عمل تعمیر امری تخصصی می باشد و هر اقدام ناشیانه ای می تواند منجر به خرابی شدید تر دستگاه شما شود.

انتهای رپرتاژ آگهی

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار