معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه آموزش و پرورش زیرساخت های لازم را برای تعلیم و تربیت دانش آموزان فراهم کرده گفت: مدرسه مکان خودسازی است و تمام دانش آموزان باید با خودسازی در مدرسه برای ساختن ایران آباد تلاش کنند.
کد خبر: ۹۹۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰ 23 September 2015
به گزارش خبرنگار ایرنا ، مجید قدمی روز چهارشنبه در آیین نواخته شدن زنگ مهر مقاومت در دبیرستان فاطمه الزهرا (س) اردبیل گفت: 13 میلیون دانش آموز با یک میلیون معلم و فرهنگی سال تحصیلی جدید را در کشور آغاز کردند.
وی افزود: آموزش و پرورش با اعتبار 300 هزار میلیارد ریال برای تعلیم و تربیت دانش آموزان فعالیت کرده و دانش آموزانی که ادعای همراهی با رزمندگان دفاع مقدس را دارند باید در تحصیل علم موفق عمل کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این آیین از ورود 225 هزار دانش آموز به مدارس این استان خبر داد.
صابر سپهری افزود: مهرماه امسال 19 هزار معلم سازماندهی و سه هزار واحد فرهنگی نیز برای تعلیم و تربیت دانش آموزان مهیا شده و حتی در دورافتاده ترین روستاهای استان نیز زنگ مدرسه نواخته شد.
وی با اینکه در 11 روستای استان تنها یک دانش آموز وجود دارد گفت: برای تمام این دانش آموزان معلم پیش بینی شده است.
وی بیان کرد: 98 مدرسه در استان نیز سه دانش آموز دارند و در این مدارس نیز صدای زنگ مهر نواخته شده است.
سپهری مدرسه را کانون تعلیم و تربیت و آموزش قانون و قانون مداری عنوان کرد و افزود: دانش آموزان باید در دو نهاد مدرسه و خانواده انسانیت را آموزش ببینند تا در ساختن جامعه و کشور موفق عمل کنند.

***
نماینده خلخال و کوثر: مشکل مالی فرهنگیان کشور در مجلس طرح می شود
نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل مالی و حقوق فرهنگیان به عنوان لایحه دو فوریتی در مجلس طرح و بررسی می شود.
جلیل جعفری بنه روز چهارشنبه در آیین بازگشایی مدارس و نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت در خلخال افزود: لایحه دو فوریتی حل مشکل مالی و معیشتی معلمان و افزایش حقوق این قشر تلاشگر و حساس از سوی نمایندگان مجلس طرح شده و به رغم مخالفت هیات رئیسه مجلس با آن با فشار و اصرار نمایندگان مجلس در صحن علنی مجلس طرح و برای حل مشکل معیشت معلمان کشور تصمیم لازم از سوی نمایندگان مجلس اتخاذ خواهد شد.
وی گفت: در هر شرایطی باید به خواسته معلمان در زمینه افزایش حقوق و حل مشکل معیشتی احترام گذاشته و این مشکل به دست مجلس و دولت برطرف شود.
به گزارش ایرنا ، سید اردشیر رشیدی مدیر آموزش و پرورش خلخال نیز در این آیین از نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت در 122 مدرسه و آموزشگاه به طور همزمان خبرداد و گفت: بیش از 11 هزار دانش آموز با کمک یک هزار فرهنگی در 800 کلاس درس حاضر شده و آغاز سال تحصیلی جدید را جشن می گیرند.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار