نماینده ولی فقیه در استان گیلان:
نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: فرد انقلابی همواره با ظلم مبارزه می‌کند از طرفی گفتمان، رفتار و مواجهه طلبه با مردم در جامعه باید مد نظر استادان حوزه‌های علمیه باشد.
کد خبر: ۹۹۵۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰ 20 September 2021

آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز با حضور در حوزه علمیه اهل‌البیت(ع) آستانه اشرفیه در جمع مدیران حوزه‌های علمیه استان گیلان اظهار داشت: از فعالیت حوزه‌های علمیه شیعه هزار سال می‌گذرد و باید این میراث عظیم را پاک به آیندگان منتقل کنیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان تربیت طلبه‌های عالم را رسالت بزرگ حوزه‌های علمیه دانست و خاطرنشان کرد: طلبه‌ها به دانش ادبیات عالم باشند چرا که اگر طلبه‌ای در علم ادبیات قوی باشد در یادگیری علوم رشد می‌کند لذا عالم بودن طلبه نسبت به دانش اصول نیز مهم است و طلبه باید عالم به علم تفسیر و فقه باشد.

امام جمعه رشت با تأکید بر اینکه استادان حوزه‌های علمیه باید طلبه‌ها را از بعد اخلاق فردی و اجتماعی تربیت کنند تصریح کرد: رفتار طلبه در جامعه مهم است لذا بیش از 500 نکته وجود دارد که طلبه باید به آن واقف باشد بر همین اساس خودصیانتی توسط طلبه‌ها بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه انقلابی فکر کنید و انقلابی بمانید با بیان اینکه بنابراین طلبه‌ها باید انقلابی فکر کنند ابراز داشت: فرد انقلابی همواره با ظلم مبارزه می‌کند از طرفی گفتمان، رفتار و مواجهه طلبه با مردم در جامعه باید مد نظر استادان حوزه‌های علمیه باشد.

آیت‌الله فلاحتی با تأکید بر اهمیت توجه طلبه‌ها به ارزش‌های انقلاب اسلامی گفت: با وقوع انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) کاری بزرگ در طول تاریخ جمهوری اسلامی ایران انجام داد که این امر در سایه اسلام، قرآن و ائمه(ع) تحقق یافت و می‌توان گفت هیچ حادثه‌ای نورانی‌تر، زیباتر و جامع‌تر از آن برای ملت ایران نیست.

امام جمعه رشت تبیین اندیشه‌های ناب و نورانی امام خمینی(ره) در حوزه‌های علمیه استان گیلان را مورد تأکید قرار داد و با بیان اینکه طلبه باید سیاست را بفهمد اما سیاست زده نشود خاطرنشان کرد: در این راستا اگر طلبه‌ای انقلابی فکر نکند و انقلابی عمل نکند به درد حوزه نمی‌خورد.

وی گفت: اگر نخبه‌ای کشور اسلامی را رها می‌کند و می‌خواهد در کشور کفر زندگی کند طبق روایتی از امام باقر(ع) مبنی براینکه «اگر انسان ذیل سایه حکومت کفر زندگی کند، کار خیر او را نیز خدا قبول نمی‌کند اما اگر در ذیل سایه حکومت اسلام باشد، کار خیر اندک او را خدا به فراوانی می‌پذیرد».

نماینده ولی فقیه در استان گیلان اظهار داشت: نخبه‌ای که از کشور فرار می‌کند معرفت دینی ندارد چرا که نخبه باید بصیرت داشته باشد و در این جهت طلبه‌ها انقلابی تربیت شوند تا از آیین و مذهب دفاع کنند؛ توجه به ارزش‌هایی که شهدا جان خود را برای آن فدا کردند مهم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار