کد خبر: ۹۹۳۷۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۰ 22 September 2015
با گذشت قریب به سه دهه از وقوع جنگ تحمیلی در کشور اسلامی مان همچنان عموم جامعه نسبت به آرمان های آن دوران و صلابت و شکوه خون های مطهری که نثار راه استقلال کشور شد،‌ احترام و اعتقاد ویژه ای قائلند و همچنان وقتی پیکر شهیدی تازه تفحص شده در شهرها تشییع می شود، مردمانی عاشق بر گرداگرد تابوت ها سر از پا نمی شناسند تا پاره ای از وجود خویش را تا آرامگاه ابدی اش بدرقه کنند.

هر جا که نام شهیدی برده می شود،‌ انبوهی از مردم به افتخار آن شهید و با اعتقاد قلبی در این راه صادقانه و صمیمی حرمت می گذارند و احترام می کنند تا گوشه ای از آن ایثار عظیم را پاسخی شایسته دهند.

در قلب و وجود هر ایرانی دوران 8 ساله جنگ تحمیلی با همه فراز و فرودهایش،‌ دوران دفاعی مقدس برای صیانت از سرزمین پاک و مطهرمان است که قلب و دل ملت ایران در پیوندی عمیق با یکدیگر در برابر ابرقدرت های جهانی و ارتش تا بن دندان مسلح بعثی با شجاعت و شرافت ایستاد تا قامت انقلاب نوپای اسلامی در هم نشکند.

چه بسا افرادی که عملا اهل سیاست نیستند اما نگاهشان به جایگاه ایثار و رشادت در جامعه نگاهی مترقی و از سر ارادت و خضوع است.

آن نهال نوپایی که با خون هزاران شهید و خون دل ملت ایران و در سایه هدایت های امام (ره) و رهبری انقلاب از تند باد تهدیدات، عبوری شرافت مندانه کرد، اکنون در چهارمین دهه از حیات خویش نیازمند الزاماتی است که آن تاریخ پرافتخار و آن مجاهدت های بی پایان مورد صیانت قرار گیرد و جامعه بتواند با حداکثر سرمایه اجتماعی به راهش ادامه دهد.

باید همان ارزش های اخلاقی که در پی انقلاب شکوهمند اسلامی در جامعه ایرانی جریان یافت و در جنگ منشا تحولات عظیم و غرور آفرین شد، در دهه پیشرفت و عدالت نیز در ابعاد اقتصادی و اجتماعی جلوه کند تا مبادا جامعه ما با آن گذشته پرافتخار و آن فرهنگ عظیم و غنی در کشاکش دردهای مزمن گرفتار آید.

احیای اخلاق در جامعه با تاسی به الگوهای موثری همچون سرداران شهید دوران دفاع مقدس و بزرگان و برگزیدگان این سرزمین و دوری جستن از فرهنگ اشرافی گری در جامعه اسلامی مهم ترین الزامات پیش روی جامعه ما است که می تواند ما را از خطر انحرافات حفظ و جمهوری اسلامی را به یک حاکمیت کارآمد و قابل اتکا برای رسیدن به پیشرفت و توسعه رهنمون سازد.

بر حسب انصاف اهمیت دارد که هر فرد در هر جایگاه از این نظام که قرار دارد،‌ توان خود را مصروف به کارآمدی جمهوری اسلامی سازد تا اعتماد عمومی در اجتماع تقویت و راه پیشرفت در سایه این نظام که برآمده از خون شهیدان است،‌ هموار و عدالت بر سراسر این سرزمین فراگیر شود.


* مدیرمسئول تابناک هرمزگان



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار