استاندار گیلان:
استاندار گیلان گفت: منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان با رویکرد کشاورزی، اولویت کشت گلخانه‌ای و احداث صنایع تبدیلی ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۹۹۰۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱ 02 September 2021

به گزارش «تابناک گیلان»، ارسلان زارع پیش‌از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه گیلان اظهار داشت: با تلاش دولت و مجلس اعتبارات امسال زودتر از سال‌های گذشته ابلاغ و توزیع شد و انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی به روند مبادله موافقت‌نامه‌ها سرعت دهند.

استاندار گیلان با اشاره به توزیع 203 میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبارات حوزه راه روستایی گیلان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی گیلان لازم است در اجرای پروژه‌های عمرانی تسریع شود.

زارع به تلاش‌های انجام شده در جهت رعایت عدالت و انصاف در توزیع اعتبارات ابلاغی مطابق با شاخص‌ها اشاره کرد و گفت: در صورت عدم انجام مبادله موافقت‌نامه توسط دستگاه‌ها در موعد مقرر، جابجایی اعتبارات بین دستگاهی در همان فصل انجام شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه در سال‌های اخیر اعتبارات خوبی از محل صندوق توسعه ملی به اذن رهبر معظم انقلاب به حوزه آب و فاضلاب اختصاص پیدا کرد افزود: امیدواریم با توزیع 328 میلیارد تومان اعتبارات این فصل در گیلان شاهد تسریع در روند پروژه‌ها باشیم.

وی با اشاره به پیشنهادات ارائه شده مبنی بر واگذاری توزیع اعتبارات حوزه راه روستایی به استان‌ها در سال گذشته خاطرنشان کرد: نقش‌آفرینی شورای برنامه‌ریزی در این حوزه مضاعف شد و امیدواریم شاهد تقویت اعتبارات در این بخش باشیم.

استاندار گیلان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر تصریح کرد: پروژه‌های مختلفی در هفته دولت با اقدامات موثر نهادها و دستگاه‌های دولتی استان و همچنین تلاش بخش خصوصی در سراسر استان به بهره‌برداری رسید.

زارع با اشاره به ضرورت آبادانی روستاها، توسعه شاخص‌های رفاهی در زیرساخت‌ها و توجه دولت و مجلس در این زمینه خاطرنشان کرد: منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان با رویکرد کشاورزی و اولویت کشت گلخانه‌ای و احداث صنایع تبدیلی ایجاد می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان تلفیق کشاورزی و گردشگری را زمینه‌ساز توسعه اشتغال و افزایش رفاه اجتماعی دانست و عنوان کرد: کاهش مراجعه حضوری مردم به ادارات، ترددها، تسهیل امور آنان و توسعه دولت الکترونیک باید بیش از گذشته مورد توجه باشد.

وی با اشاره به اهمیت حفظ وحدت، انسجام، همدلی و بهره‌گیری از همراهی و مشارکت مردم گفت: این موضوعات از مهم‌ترین نکات موردتأکید رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ حکم رئیس جمهوری و نخستین دیدار با هیئت دولت بود که باید همچنان سرلوحه امور خدمتگزاران باشد.

استاندار گیلان با بیان اینکه برنامه‌های خوب و شایسته رئیس جمهور برای مردم امیدواری ایجاد کرده است افزود: برای اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های راهبردی دولت مردمی، گره‌گشایی از مشکلات، جلب رضایتمندی و تکریم مردم در گیلان نیز باید به نحو شایسته تلاش کنیم.

زارع فسادستیزی را یکی از محورهای مهم دولت سیزدهم دانست و با بیان اینکه این امر با توسعه دولت الکترونیک و شفاف‌سازی امکان‌پذیر می‌شود خاطرنشان کرد: کاهش مراجعه حضوری مردم و تسهیل امور آنان باید بیش از گذشته مورد توجه باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار