رییس اداره شیلات آستانه اشرفیه از رها سازی ۵۹ میلیون و ۱۰۱ هزار بچه ماهی استخوانی ( ماهی سفید) در دو کیلومتر از رودخانه سفیدرود محدوده بندرکیاشهر از توابع این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۸۹۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱ 29 August 2021

حسن قاسمپور روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه رها سازی این بچه ماهیان استخوانی از بیست و یکم خردادماه امسال آغاز و تا روز گذشته ادامه داشته افزود: این تعداد بچه ماهی استخوانی در ۲ مرکز تکثیر و پرورش ماهیان استان گیلان تکثیر ، پرورش و رها سازی شده اند.

وی اظهار داشت: به منظور رها سازی این تعداد بچه ماهی سفید ، امسال تعداد ۴۱ هزار و ۴۵۰ ماهی مولد استخوانی در رودخانه سفیدرود این شهرستان صید و به مراکز تکثیر و پرورش گیلان فرستاده شده است.

به گفته قاسمپور ، همچنین طی این مدت ، تعداد ۷۱۰ هزار انواع بچه ماهیان خاویاری شامل ازون برون ، شیب ، قره برون ) و سه میلیون و ۹۵۰ هزار قطعه بچه ماهیان کپور دریایی توسط مراکز تکثیر و پرورش گیلان ، در رودخانه سفیدرود این شهرستان رها سازی شده است.

وی در ادامه یادآور شد: رها سازی ماهیان استخوانی و غضروفی در سفیدرود با هدف احیاء و بازسازی ذخائر دریایی و رودخانه ای صورت گرفته است.

قاسمپور با اشاره به اهمیت وجود رودخانه سفیدرود گفت: این رودخانه به عنوان یکی از زیستگاه های مهم طبیعی ماهیان استخوانی و غضروفی به دریای خزر منتهی می شود.

رییس شیلات آستانه اشرفیه با اشاره به اینکه حدود ۲۰ کیلومتر از مسیر این رودخانه از شهرستان آستانه اشرفیه عبور می کند افزود: اهمیت این زیستگاه استراتژیک موجب شده تا ماهیان استخوانی و غضروفی برای تخم ریزی و تکثیر به رودخانه سفیدرود مهاجرت کنند.

شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت است.

این شهرستان از وجود ۳۷ کیلومتر نوار ساحلی در بخش بندرکیاشهر برخوردار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار