فرمانده نیروی زمینی ارتش در رشت: برای درمان بیماران کرونایی ارتش تاکنون ۷ بیمارستان پیش ساخته در قالب طرح سپهبد اخلاص، شهید نامجو در کشور راه اندازی کرده است.
کد خبر: ۹۸۷۵۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹ 21 August 2021

به گزارش تابناک گیلان، فرمانده نیروی زمینی ارتش امروز در مراسم افتتاح بیمارستان پیش ساخته تنفسی شهید نامجوی رشت گفت: تجهیزات هر ۷ بیمارستان پیش ساخته را ارتش تامین کرد.
امیر سرتیپ کیومرث حیدری افزود: از آغاز شیوع کرونا در ایران ۲۸ بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی با ۱۲ هزار نفر کادر درمانی و ۶ گردان بهداری ارتش به عنوان ذخیره معین استان‌ها برای درمان بیماران کرونایی و قطع زنجیره شیوع این ویروس در نظر گرفته شده است.
وی گفت: علاوه بر این امکانات، راه اندازی نقاهتگاه‌ها هم برای بستری بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است.
استاندار نیز در این مراسم با قدردانی از تلاش مجموعه نیرو‌های نظامی و انتظامی کشور بویژه ارتشیان دلاور در زمینه پیشگیری و مقابله با بیماری منحوس کرونا افزود: بی شک نقش آفرینی نیرو‌های ارتشی در عرضه خدمات پیشگیرانه به مردم و کمک به کادر درمان استان در ۱۸ ماه گذشته شایسته‌ی قدردانی ست.
ارسلان زارع افزود: از آغاز شیوع بیماری کرونا تاکنون ، نیرو‌های پرتلاش ارتشی ده‌ها طرح در حوزه‌های بیمارستانی ، درمانی ، پزشکی ، آبرسانی ، ساخت مسکن محرومان در گیلان اجرا کرده اند که ارزش این طرح‌ها به بیش از هزار میلیارد ریال می‌رسد.
سرهنگ خلبان ولی رحمانی مدیر طرح‌های محرومیت زدایی نیروی زمینی ارتش نیز گزارشی از روند ساخت و تجهیز بیمارستان صحرایی سپهبد شهید نامجو در محوطه‌ی بیمارستان پورسینای رشت ارائه داد و افزود: این بیمارستان تنفسی علاوه بر داشتن امکانات و تجهیزات زیر ساختی مانند سیستم‌های گرمایشی، سرمایشی، به تجهیزات پزشکی و درمانی شامل دستگاه‌های اکسیژن ساز، ونتیلاتور یا تنفس مصنوعی و دیگر امکانات مربوط به سنجش سلامت بیماران کرونایی مجهز است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار