معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان خبر داد؛
معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان گفت: در آخرین گزارشات رنگ بندی کرونایی شهرستان ماسال نیز تغییر رنگ داد تا تعداد شهرستان نارنجی گیلان به سه برسد.
کد خبر: ۹۷۵۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴ 30 June 2021

به گزارش «تابناک گیلان»، آبتین حیدرزاده ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین آمار رنگ بندی کرونایی شهرها، اظهار کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت یکی دیگر از شهرستان‌های استان گیلان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بر این اساس شهرستان ماسال با تغییر رنگ جز شهرستان‌های نارنجی استان گیلان قرار گرفت، افزود: در حال حاضر علاوه بر ماسال، آستارا و رودبار نیز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر اینکه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تنها راهکار جلوگیری از انتشار بیشتر کرونا در استان است، گفت: شهروندان و مسافران باید از ماسک در همه جا استفاده کرده و فاصله فیزیکی و دستور العمل های بهداشتی را نیز به صورت دقیق رعایت کنند.

وی با بیان اینکه قطعاً عدم رعایت پروتکل‌ها و عادی انگاری تعداد شهرهای نارنجی در استان گیلان را افزایش می‌دهد، اضافه کرد: با ورود نمونه‌های جدید کرونا باید با دقت بیشتری پروتکل‌ها رعایت شود.

حیدرزاده با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته ۵۷ بیمار جدید نیازمند به بستری در استان گیلان شناسایی شد، ادامه داد: مجموع بیماران کرونایی بستری گیلان به ۲۴۴ بیمار بستری هستند.

وی به بستری ۵۰ بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های گیلان اشاره کرد و افزود: امروز نیز چهار بیمار بدحال به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از شهروندان خواست با توجه به افزایش بیماران کرونایی همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیرند و از هر گونه دورهمی جلوگیری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار