رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان با اشاره به دستگیری هزار و ۲۰۰ نفر در رابطه با مواد مخدر، گفت: در زمینه کشف افزایش ۲۲ درصدی در گیلان داشتیم.
کد خبر: ۹۷۴۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰ 27 June 2021

سرهنگ علی احمدپور ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت ۵۳ شهید مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد سرقت‌های کل گیلان مصرف مواد مخدر است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان با اشاره به افزایش قیمت مواد مخدر در بازار، گفت: این امر سبب تحمیل هزینه‌ها ناشی از مصرف مواد مخدر برای معتادین شده و این افراد برای جبران تأمین مصرف مواد مخدر دست به جرم می‌زنند.

احمدی پور با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال موفق به شناسایی و انهدام ۱۷ باند مهم توزیع مواد مخدر شده ایم، اضافه کرد: بیش از یک تن و ۴۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد و نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۲ درصد کشف مواد مخدر داشته باشیم.

وی به دستگیر هزار و ۲۰۰ نفر از قاچاقچیان و عامل تهیه و توزیع مواد مخدر اشاره و با بیان اینکه در این زمینه رشد ۲۲ درصدی داشته ایم، تصریح کرد: بیش از پنج هزار نفر معتادان به مرکز ماده ۱۶ و عده‌ای نیز به مراکز تبصره ۲ ماده ۱۶ منتقل شدند تا پروسه درمان را طی کنند.

سرهنگ احمدی پور با بیان اینکه یکی از مطالبات به حق مردم پاکسازی پارک‌ها و تفرجگاه‌ها است، ادامه داد: یکی از برنامه‌های اصلی و هفتگی پلیس توجه به این موضوع است و متأسفانه امروز شاهد کاهش سن مصرف مواد مخدر هستیم.

وی با تاکید بر اینکه پیشگیری از کرونا و آموزش همگانی خانواده‌ها، اعزام کارشناس به مراکز اداری تجاری علمی و بارگذاری محتوای آموزشی و شناخت مواد مخدر در فضای مجازی برخی از اقداماتی است که توسط پلیس در حال انجام است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان اضافه کرد: راه اندازی اپلیکیشن‌ها، بارگذاری مطالب آموزشی در صفحه پادزهر در اینستاگرام یکی دیگر از اقدامات پلیس برای آگاهی بخشی به جامعه به ویژه والدین است.

وی با بیان اینکه با همکاری بهزیستی اقدام به حضور کاروان سلامت در مساجد و پایگاه‌ها شده که در قالب این طرح کارشناسان حوزه مواد مخدر و بهزیستی اطلاع لازم را در اختیار مردم این مناطق قرار می‌دهند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان افزود: بر اساس آمارها شهرهای رشت، انزلی، صومعه سرا، لاهیجان و لنگرود که بیشترین حجم آلودگی در حوزه مواد مخدر دارند.

سرهنگ احمدپور با هشدار جدی به خانواده‌ها مبنی بر اینکه پیشگیری اجتماعی از راه‌های اساسی مبارزه با اعتیاد است، اضافه کرد: غفلت خانواده‌ها زمینه را برای بروز آسیب‌هایی اجتماعی همانند مصرف مواد مخدر در میان اعضای خانواده فراهم می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار