استاندار سمنان گفت: افزون بر ۱۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنعتی و بنگاه های اقتصادی استان سال ٩٩ به منظور تحقق شعار جهش تولید پرداخت شد.
کد خبر: ۹۵۵۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۴ 13 April 2021

استاندار سمنان: ۱۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید پرداخت شد

به گزارش تابناک سمنان علیرضا آشناگر روز سه‌شنبه در نشست ویدئو کنفرانسی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن کوثر استانداری سمنان ابراز داشت: میزان پرداخت تسهیلات رونق تولید در سال ۹۸، دست‌کم ۱۲ هزار میلیارد ریال بود.

وی ادامه داد: معیار و سنجش عملکرد دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل استان سمنان برای تحقق شعار سال، زبان اعداد و ارقام و پرهیز از کلی‌گویی است.
وی اضافه کرد: پرهیز از کلی گویی در بیان عملکرد سال گذشته بانک‌ها و دستگاه های اجرایی ضروری است و باید مسئولان عملکرد خود را با زبان اعداد و رقم بیان کنند.
استاندار سمنان بیان کرد: ۲۷۹ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید سال گذشته در استان سمنان برگزار شد که در این جلسات مشکلات یکهزار و ۲۳۳ واحد صنعتی و تولیدی استان بررسی و برای گره گشایی از مشکلات این بنگاه ها، ۲ هزار و ۶۵۶ مصوبه گذرانده شد.
وی اضافه کرد: استان سمنان از حیث پرداخت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸، با ۱۳۲ درصد جذب، رتبه اول کشور و در بحث مجموع جذب منابع و اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدی به صورت مشترک در رتبه دوم کشور قرار دارد که برای ارتقاء جایگاه استان و کسب رتبه اول در این بخش باید تلاش شود.
آشناگر تصریح کرد: عملکرد تعدادی از بانک های عامل استان سمنان در پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدی خوب نیست که در اسرع وقت عملکرد ضعیف این بانک‌ها طی مکاتبه ای به معاون اول رئیس جمهوری و بانک مرکزی گزارش می شود.
استاندار سمنان گفت: رونق اقتصادی و تحقق شعار سال مبحثی جدی است و در صورت ناتوانی بانک های عامل و دستگاه های اجرایی استان در گره گشایی از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی، بخش نظارتی استان ورود خواهند کرد.
استان سمنان با داشتن حدود یکهزار و ۸۴۰ پروانه بهره‌برداری واحدهای صنعتی و معدنی با سرمایه‌گذاری حدود ۷۶ هزار میلیارد ریال و اشتغال برای بیش از ۶۸ هزار و ۸۰۰ نفر، یکی از قطب های صنعتی و معدنی شرق کشور محسوب می‌شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار