رئیس سازمان چای کشور با ابراز خرسندی از افزایش ۴۵ درصدی قیمت تضمینی برگ سبز چای در کشور گفت: امیدوارم‌ امسال بیش از ۱۳۵ هزار تن برگ سبز چای از استان‌های گیلان و مازندران برداشت شود که جای بسیار خرسندی دارد.
کد خبر: ۹۵۵۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹ 12 April 2021

 

حبیب جهانساز امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اقدامات لازم در خصوص عقد قرارداد سازمان چای با کارخانجات در حال انجام است،اظهار کرد: در گیلان و مازندران ۱۶۵ کارخانه چای وجود دارد که سازمان چای در حال تلاش برای عقد قرار داد با این کارخانجات است.

وی با اشاره به استقبال خوب کارخانه‌داران چای در خصوص عقد قرار داد با این سازمان گفت: بر اساس آمار تاکنون ۳۵ کارخانه‌دار جهت عقد قرار داد با سازمان چای اعلام آمادگی کرده و قرارداد لازم بسته شده است.

رئیس سازمان چای کشور از برداشت چای در ۲۵ هزار هکتار از باغات چای در استان‌های شمالی خبر داد و افزود: برداشت چای از اردیبهشت ماه و در سه نوبت انجام شده و امیدوارم مابقی کارخانجات چای، قرار داد خود را با این سازمان به ثبت برسانند.

جهانساز با تاکید بر اینکه سازمان چای توجه ویژه‌ای به مکانیزاسیون و اصلاح باغات چای دارد، تصریح کرد: سازمان چای به منظور حمایت از این بهره برداران و افزایش کیفیت و کمیت محصول چای تسهیلات خوبی برای مکانیزاسیون و اصلاح باغات با سود ۴ درصد به چایکاران و ۷ درصد به کارخانه داران پرداخت می‌کند.

وی با اذعان به اینکه شورای قیمت گذاری قیمت تضمینی چای را در زمان مقرر اعلام کرده است، بیان کرد: طبق اعلام شورای قیمت گذاری قیمت هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک ۶ هزار و ۶۹۰ تومان خریداری می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور با ابراز خرسندی از افزایش ۴۵ درصدی قیمت تضمینی برگ سبز چای در کشور افزود: بسیار امیدوارم‌ امسال بیش از ۱۳۵ هزار تن برگ سبز چای از استان‌های گیلان و مازندران برداشت شود که جای بسیار خرسندی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار