کد خبر: ۹۵۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱ 15 September 2015
فرماندار باغملک گفت: آرامش در روستای پتک جلالی از توابع این شهرستان که عصر دوشنبه با درگیری دو طایفه بر هم زده شد بار دیگر به منطقه بازگشته شد.

لطیف حیایی اهوازی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در جریان نزاع خونین عصر دوشنبه بین دو طایفه محمدی موسایی و علاءالدین در روستای پتک جلالی 9 نفر کشته و 20نفر دیگر نیز مجروح شدند.

وی گفت: در این ارتباط حدود 150نفر نیز بازداشت شدند و تعدادی از سلاح های گرم که مورد استفاده طرفین نزاع بوده توقیف شد.

فرماندار باغملک با بیان اینکه با حضور یگان های ویژه انتظامی اوضاع امنیتی این روستا به حالت عادی بازگشته است افزود: در جلسه شورای تامین باغملک ، همه راههایی که برای استقرار امنیت مردم لازم بود مطرح و به کار گرفته شد تا از تکرار چنین حوادثی که ریشه آن اختلافات ملکی چند ساله است جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه با همه کسانی که امنیت مردم را با چالش رو به رو کرده اند برخورد قانونی صورت می گیرد افزود: در این ارتباط هیچ اغماضی نخواهد شد و با مسبیین اصلی این درگیری برخورد قاطع صورت می گیرد. 

فرماندار باغملک با اشاره به تلاش های صورت گرفته توسط معتمدین و مسوولان قضایی و سیاسی منطقه برای صلح و سازش بین دو طایفه درگیر افزود: متاسفانه تعدادی از مسببین و محرکان اصلی این درگیری با پشت پا زدن به توافق های قبلی ، همه تلاش های صورت گرفته را از بین بردند.

فرماندار باغملک با اشاره به اینکه در خردادماه امسال نیز بر اثر درگیری طایفه ای در این روستا چهار نفر مجروح شدند افزود: ورود دستگاه قضایی همراه با قاطعیت برای حل و فصل اختلافات موجود ضروری است. 

حیایی اهوازی در ادامه این گفت و گو با بیان اینکه در این درگیری ، طرفین نزاع از اقوام خود از روستاهای اطراف کمک گرفته بودندافزود: یکی از دلایل اصلی تشدید این نزاع همین موضوع بوده است.

وی افزود: با همه کسانی که به نحوی در این درگیری خونین دخیل و سهیم بوده اند برخورد قانونی و قضایی خواهد شد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی خوزستان نیز در گفت وگویی اظهار داشت: از همه مولفه ها و ظرفیت های قانونی و محلی برای تداوم آرامش و برقراری کامل امنیت روستای پتک جلالی که حدود دو هزار نفر جمعیت دارد استفاده خواهد شد.

سرهنگ سیدرحمان موسوی افزود: نیروی انتظامی حسب وظیفه ذاتی خود به هیچ کس اجازه نمی دهد امنیت عمومی منطقه را برهم بزند.

فرماندار رامهرمز نیز به خبرنگار ایرنا گفت: نیروهای انتظامی برای مقابله با برهم زنندگان امنیت عمومی در روستاهای این شهرستان که نزدیک روستای پتک جلالی هستند به حال آماده باش درآمده است.

مصطفی سمالی با اشاره به اینکه روستای محل نزاع طایفه ای بین دو شهر رامهرمز و باغملک می باشد افزود: همه تدابیر لازم برای مقابله با حوادث احتمالی اندیشیده شده است.
روستای پتک با بیشاز 250 خانوار دارای دو هزار سکنه است که شغل اغلب آنان کشاورزی و دامداری است و دو طایفه مطرح در این روستا طی چند سال گذشته بر سر اراضی کشاورزی منطقه اختلاف دارند.

شهرستان باغملک با 100 هزار نفر جمعیت در 150 کیلومتری شرق اهواز و 45 کیلومتری شمال رامهرمز قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نويد قائدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
جناب فرماندار محترم
شاهدان عيني منطقه ابراز مي دارند اين مشكلات و تهديد ها ماههاست كه ادامه داشته است و حتي قبل از درگيري ها هشدارهايي داده شده است
چطور مي فرماييد مشكلات برطرف شده بوده حتما بايد حادثه اي به اين بزرگي به وقوع بپوندد تا كسي وارد عمل گردد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار