طرح آرامش بهاری در بیش از ۳۰بقعه متبرکه گیلان در تعطیلات نوروز اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۵۰۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷ 25 March 2021

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: این طرح برای یازدهمین سال متوالی در ۳۵بقعه شاخص گیلان، با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار می شود.

حجت الاسلام ستار علیزاده با اشاره به اجرای این طرح تا 13فروردین 1400 افزود: با توجه به شرایط متغیر شهرها، برنامه های طرح آرامش بهاری، بر طبق وضعیت اعلامی ستاد کرونا در شهرستانها اجرا می شود.

وی برگزاری مراسم نوروزی، جشن ولادت حضرت مهدی(عج) و روز جمهوری اسلامی را از جمله برنامه های شاخص طرح آرامش بهاری برشمرد و گفت: 120مبلغ بومی و اعزامی از قم در اجرای این طرح با اداره اوقاف گیلان همکاری می کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان هدف از اجرای این طرح را ایجاد نشاط و طراوت در ایام عید به ویژه اعیاد شعبانیه اعلام کرد و گفت: به دلیل ممکن نبودن حضور مردم در مراسم بقاع متبرکه، مانند سال قبل، مراکز افق بقاع متبرکه، کاروانهای شادی با عنوان نسیم انتظار را در محیط‌های باز مثل خیابان‌ها، میدان‌ها و محلات به حرکت در می آورند.

حجت الاسلام علیزاده همچنین به برپایی خیمه‌های معرفت در بقاع مجری طرح خبر داد و افزود: این خیمه ها شامل غرفه های انتظار و مهدویت، مشاوره، کودک و نوجوان و عفاف و حجاب است.

وی به خدمات اوقاف گیلان و مراکز افق بقاع متبرکه در مبارزه با کرونا اشاره کرد و گفت: راه اندازی ایستگاه‌های سلامت و بهداشت با تعامل مراکز بهداشت و درمان و بسیج جامعه پزشکی، هلال احمر و مجمع خیران سلامت، ویزیت رایگان، اهداء ماسک و مایع ضد عفونی نیز در بقاع مجری طرح آرامش بهاری انجام می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: در شهرستانهایی که امکان حضور مردم در بقاع متبرکه با نظر ستاد کرونای هر شهرستان وجود ندارد، برنامه ها از طریق فضای مجازی اجرا می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار