رئیس مجمع نمایندگان گیلان یکی از اهداف احداث سد مخزنی دیلمان را تأمین آب شرب منطقه دانست و گفت: با پیگیری صورت گرفته، سد مخزنی دیلمان پس از اخذ مجوز ماده ۲۳ از سازمان برنامه‌وبودجه دارای ردیف مشخصی در سال ۱۴۰۰ شده است.
کد خبر: ۹۵۰۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰ 23 March 2021

 

رسول فرخی در رشت با بیان اینکه احداث سد مخزنی دیلمان در حدود نیم‌قرن نیمه‌کاره مانده است، اظهار کرد: مردم این منطقه ۴۰ سال در انتظار احداث این سد هستند که در صورت افتتاح، نیمی از حبوبات استان و‌ بخشی اعظمی از حبوبات کشور در منطقه دیلمان تولید می‌شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های ساختاری سد مخزنی دیلمان افزود: این سد خاکی با هسته رُسی و با ۴۸ متر و طول تاج ۲۲۱ متر بوده و حجم مخزن پنج و نه‌دهم میلیون مترمکعب است که سالیانه می‌تواند پانزده و چهل‌ودو صدم میلیون مترمکعب را تنظیم کند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان یکی از اهداف احداث سد مخزنی دیلمان را تأمین آب شرب منطقه دانست و بیان کرد: با احداث و تکمیل این سد ارزشمند آب شرب شهرهای سیاهکل، دیلمان، روستاهای تابع، آب موردنیاز برای کارخانه سیمان و شهرک صنعتی تأمین و کمبود آب یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی و باغات پایاب سد از بین‌ رفته و توسعه کشاورزی منطقه کمک می‌کند.

فرخی با اذعان به اینکه پروژه سد مخزنی دیلمان وارد ردیف بودجه در سال ۱۴۰۰ شده است، تصریح کرد: بهره‌برداری از این سد بزرگ آرزوی دیرینه مردم دیلمان و منطقه بوده و چندی پیش در این خصوص تذکری به وزیر راه و شهرسازی داده و با پیگیری صورت گرفته، سد مخزنی دیلمان پس از اخذ مجوز ماده ۲۳ از سازمان برنامه‌وبودجه دارای ردیف مشخصی در سال ۱۴۰۰ شده است.

منبع/فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار