سرپرست مدیریت امور اراضی گیلان گفت: سال ۹۹ ۸۹ مورد اعمال قانونی در خصوص تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در این استان انجام گرفت.
کد خبر: ۹۵۰۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۱ 21 March 2021

 

فرهاد فتاحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : پارسال 2 هزار تماس مبنی بر تغییر کاربری در استان گیلان با سامانه ۱۳۱ گرفته شد که تعدادی از این تماس ها در اراضی حیطه اجرای قانون نبوده است، ضمن اینکه بیشترین تماس ها از شهرستان های رشت، صومعه سرا، رودبار و فومن گزارش شده است.

وی با بیان اینکه ۱۷ گشت حفظ کاربری با ۲۲ کارشناس ویژه در گیلان فعال است، اضافه کرد: این گشت ها پایش مستمر دارند و موظفند تا درمورد هر تغییر کاربری اخطار صادر کنند.

فتاحی خاطر نشان کرد: بر اساس قانون حفظ کاربری، تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی خارج از محدوده شهرها و طرحهای هادی روستاها جز در موارد ضروری ممنوع است بر اساس این محدودیت قانونی، موارد انضباطی نیز برای متخلفان در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر این مطلب که شالیزارها تغییر کاربری داده نمی شوند، اضافه کرد: برنج محصول استراتژیک کشور و اراضی شالیزاری از منابع مهم تولید ثروت در استان گیلان است بنابراین حفظ اراضی شالیزاری حائز اهمیت بوده و از اولویت های جهاد کشاورزی است.

سرپرست مدیریت امور اراضی استان گیلان در خصوص تغییر کاربری در شالیزارها بیان داشت: بر اساس قانون، ساخت بنا در شالیزارها غیرمجاز است، رسیدگی و برخوردهای لازم صورت می گیرد.

استان گیلان دارای ۴۰۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است، برنج، چای، زیتون، پیله ابریشم، بادام زمینی، زیتون، فندق و مرکبات عمده ترین محصولات کشاورزی گیلان هستند.

استان گیلان دارای ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری است. برنج، چای، زیتون و بادام زمینی از عمده محصولات کشاورزی گیلان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار