معاون سوادآموزی آموزش و پرورش گیلان گفت: طرح ملی بسته تحولی پیوند سواد و زندگی در شهرستان های رشت و فومن در حال اجرا است.
کد خبر: ۹۴۹۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰ 16 March 2021

 

سیروس محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه طرح بسته تحولی پیوند سواد و زندگی مبتنی بر راهکارهای سند تحول بنیادین و یکی از راهبردهای سوادآموزی جامعه محور است ، اظهار داشت: این طرح فراهم کننده زمینه لازم برای آموزش های سوادآموزی به مخاطبین کم سواد و بی سواد و توانمندسازی آنان در زمینه مهارت های زندگی، اجتماعی، حقوق شهروندی و حرفه ای است.

وی خاطر نشان کرد: آموزش مهارت های حرفه ای بومی و محلی، ایجاد زمینه شکل گیری تعاونی، زمینه سازی برای تامین مواد اولیه و تولید و فروش محصولات مهمترین وجه تمایز این پروژه از فعالیت های دیگر مراکز است.

محمدی بیان داشت: طرح پیوند سواد و زندگی متناسب با شرایط زندگی اجرا و سوادآموزان ضمن آموزش سواد پایه و حرفه‌آموزی، در راستای جهش تولید و اقتصاد خانواده فعالیت می‌کنند ضمن اینکه برای اجرای این طرح استفاده از ظرفیت و مشارکت همه دستگاه‌ها به خصوص فنی و حرفه‌ ای و رسانه‌ها ضروری است.

وی اظهار داشت: هم اکنون هشت مرکز یادگیری محلی در شهرستان های آستانه اشرفیه، تالش، رشت، فومن، صومعه سرا، فومن و لاهیجان دایر است که در آن بیش از ۵۰۰ سوادآموز در حال آموزش هستند.

بر اساسی آخرین آمار، ۹۸ درصد از گروه سنی ۴۹ – ۱۰ سال در استان گیلان باسواد هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار