در قالب پویش خر هفته الف- ب- ایران؛
فاز دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان با اعتبار هزار و ۶۸۲ میلیارد ریال در چهل و پنجمین پویش هر هفته الف- ب- ایران به بهره برداری شد.
کد خبر: ۹۴۹۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵ 16 March 2021

 

پیش از ظهر سه شنبه با حضور رئیس جمهور و از طریق ارتباط تصویری فاز دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان در قالب هفته چهل و پنجم اجرای پویش هر هفته الف- ب- ایران به بهره برداری رسید.

با بهره برداری از فاز دوم تصفیه خانه آب گیلان، سه هزار لیتر بر ثانیه به ظرفیت تولید آب این تصفیه خانه افزوده می‌شود که در مجموع میزان تولید آب تصفیه خانه در فازهای اول و دوم به شش هزار لیتر بر ثانیه افزایش می‌یابد.

با ورود فاز دوم این تصفیه خانه، منابع تأمین کننده آب‌های زیر زمینی با دبی حدود یک هزار و ۲۰۰ لیتر بر ثانیه از مدار بهره برداری خارج و آب با کیفیت و مطلوب جایگزین آن خواهد شد.

در فاز نخست این تصفیه خانه، آب شرب ۱۴ شهر و ۱۹۸ روستای استان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۳۶۰ هزار نفر تأمین شده است که پس از ورود کامل فاز دوم، این برخورداری شامل ۱۸ شهر و ۵۶۸ روستا خواهد بود.

اعتبار هزینه شده برای فاز دوم تصفیه خانه آب گیلان، بیش از یک هزار و ۶۸۲ میلیارد ریال است.

عملیات اجرایی این طرح از سال ۱۳۹۳ آغاز شد که مرحله اول فاز دوم در مرداد ماه سال جاری با ظرفیت ۸۹۰ لیتر بر ثانیه در مدار بهره برداری قرار گرفت.

همچنین پروژه فاضلاب صومعه سرا و پکیج تصفیه فاضلاب مسکن مهر شهر صومعه سرا با بیش از ۳۰ میلیارد ریال هزینه نیز به بهره برداری رسید.

این پکیج، ظرفیت تصفیه فاضلاب به حجم ۲۰۰ مترمکعب در شبانه روز را دارد و جمعیت بهره مند از آن یک‌هزار و ۲۰۰ نفر است که روش تصفیه فاضلاب در این پکیج از نوع هوادهی گسترده با قابلیت حذف نیتروژن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار