مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گیلان از توزیع افزون بر ۲۲ هزار تن انواع کودهای کشاورزی پرمصرف در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۷۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸ 10 March 2021

 

صالح محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تامین و توزیع افزون بر ۲۲ هزار تن انواع کودهای کشاورزی پرمصرف از ابتدای سال زراعی تا نیمه اول اسفندماه در استان گیلان انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: توزیع این میزان کودهای کشاورزی یارانه ای برای مصرف بخش های مختلف کشاورزی گیلان در سال زراعی جاری همراه با ثبت اطلاعات بهره برداران در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی و ثبت رسید حواله کشاورز در سامانه توزیع نهاده ها انجام گرفته است.

محمدی با بیان اینکه روند تامین و توزیع کودهای کشاورزی تا نیمه اول خرداد ماه سال آینده و تا اتمام کشت زراعت اصلی استان "برنج" ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: کشاورزان نگران تهیه کودهای مورد نیاز فعالیت کشاورزی خود نباشند و با فرصت باقیمانده تا زمان مصرف کودها، با مراجعه به مراکز خدمات جهاد کشاورزی و ثبت اطلاعات بهره برداری در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی و کارگزاری های مجاز این شرکت دولتی نسبت به تهیه نهاده های کشاورزی اقدام کنند.

وی با اشاره به جایگاه ویژه کشاورزی گیلان در تولید محصولات مهم، استراتژیک و اساسی از جمله برنج، چای، ابریشم، کیوی، مرکبات، فندق، بادام زمینی، زیتون و پرورش ماهی گفت: نگاه کلان کشاورزی در این استان با توجه به میزان بارندگی، خاک حاصلخیز و آبرفتی، وجود تالاب بزرگ انزلی، آب بندان ها و قرار گرفتن در نوار ساحلی دریای خزر و مانوس بودن مردم استان با طبیعت و محیط سرسبز، مصرف متعادل و بهینه نهاده های کشاورزی همراه با تولید پربازده و کم آسیب به محیط زیست مورد توجه است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گیلان بیان داشت: به این ترتیب در توزیع کود به بهره برداران ملاحظات فنی، زیست محیطی و رعایت سطح زیر کشت و توصیه کود کارشناسان مدیریت ها و مراکز خدمات جهاد کشاورزی شهرستان ها در قالب سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی مد نظر است.

استان گیلان دارای ۳۱۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی است، ۳۱۷ هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند، برنج، چای، زیتون، پیله ابریشم، بادام زمینی، زیتون، فندق و مرکبات عمده ترین محصولات کشاورزی گیلان هستند.

استان گیلان دارای ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار