_استاندار گیلان با تأکید بر لزوم تداوم همکاری مردم برای بهبود شرایط کرونایی ورعایت توصیه های بهداشتی در رعایت دقیق تصمیم‌های ستادهای ملی و استانی مدیریت کرونا گفت: با اقناع هوشمند افکار عمومی و آگاهی‌بخشی به مردم ، همدلی و هم افزایی ملی در مهار کرونا تقویت گردد.
کد خبر: ۹۳۴۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴ 23 January 2021

 

به گزارش تابناک استان گیلان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ ارسلان زارع روز شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: به سبب همکاری های خوب مردم و براساس آخرین ارزیابی های انجام شده از سوی وزارت بهداشت؛ امروز در شرایطی قرار داریم که یک شهرستان گیلان در وضعیت آبی، ۱۴ شهرستان استان در وضعیت زرد و شهرستان های رودسر و لاهیجان در شرایط نارنجی هستند.
وی ضمن قدردانی از تلاش های کادر درمان و همکاری مردم، اصناف و همه کسانی‌که به بهبود وضعیت کمک کردند، یادآور شد: باید همچنان رعایت دستورالعمل های مراقبتی در دستور کار باشد و ضمن انتشار هشدارهای بهداشتی توسط کمیته رسانه و صدا و سیما، موارد پیش گفته بیش از پیش توسط مردم به طور دقیق مراعات شوند.
رئیس ستاد مدیریت کرونا گیلان با بیان اینکه توجه فزون‌تر به الزامات و توصیه های بهداشتی و مراقبتی منجر به ثبات شرایط کنونی می شود، افزود: رعایت دستورالعمل های بهداشتی همچنین منجر به استمرار روندی که نشان دهنده سیر نزولی باشد ، می گردد و امیدواریم این مسیر به گونه ای تداوم یابد که هیچ شهرستانی در وضعیت نارنجی قرار نگیرد.
وی با اشاره به اینکه با کاهش بستری شدگان تعداد فوتی ها نیز به حداقل می رسد، گفت: تزریق واکسن به عموم مردم براساس سند ملی واکسن انجام می‌شود و بر این مبنا امیدواریم همه گیری ویروس پشت سر گذاشته شود.
استاندار گیلان یکی از مهمترین مولفه ها در مدیریت کرونا را مهار همه گیری ویروس و جلوگیری از شیوع آن عنوان و خاطرنشان کرد: بدون تردید این مهم با استفاده همگان از ماسک ، رعایت فاصله اجتماعی، دستورالعمل های مراقبتی و پرهیز از شکل گیری اجتماعات انسانی محقق می‌شود.
وی با تأکید بر لزوم بیماریابی زودهنگام و قرار گرفتن تحت درمان اظهار داشت: تست گیری از اطرافیان مبتلایان (حداقل ۱۰ نفر) و اطمینان از ایزوله یا بستری شدن مبتلایان نیز باید با قوت ادامه پیدا کند.
دکتر زارع خاطرنشان کرد: طرح های موفقی همچون طرح محله محور موسوم به شهید سلیمانی نیز با جدیت تداوم و روند پایش و غربالگری عمومی به ویژه افراد مسن استان از طریق سامانه تلفنی ۴۰۳۰ استمرار داشته باشد.
وی با بیان اینکه شرایط ثبات کنونی به آسانی به دست نیامده و حاصل همکاری اقشار مختلف مردم است، گفت: تجربه یک سال مبارزه با کووید ۱۹ ثابت کرده که بین رعایت پروتکل‌ها و غلبه بر بیماری از یکسو و رعایت نشدن توصیه‌ها و شکست در برابر کرونا ارتباط مستقیمی وجود دارد.
نماینده عالی دولت در گیلان بار دیگر با تاکید بر اهمیت پرهیز از برپایی خانوادگی خاطرنشان کرد: فرآیند گردش کرونا و انتقال آن در تجمعات انسانی، یکی از مخاطرات جدی است که باید مورد توجه باشد.
وی با اشاره به اینکه عادی انگاری پس از تغییر وضعیت ها و کمتر شدن توجه‌ها به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کرونا را ماندگار می‌کند، افزود: انتظار دارم تبیین این موضوع و تولید محتوای روشنگرانه در این خصوص، پیوسته در دستور کار صداوسیمای مرکز استان و کارگروه رسانه و فضای مجازی باشد.
استاندار گیلان اظهار داشت: اقناع هدفمند و هوشمند افکار عمومی با رویکرد آگاهی‌بخشی به مردم از نقش موثر همکاری آنان در قطع زنجیره انتقال ویروس ، همدلی و هم افزایی ملی در مهار کرونا را تقویت می‌کند و معتقدم این امر ، کارآمدترین راهبرد در مقابله با بیماری کووید ۱۹ است.
وی با اشاره به قرارداشتن در آستانه دهه فجر گفت: برمبنای تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، برنامه های دهه فجر در استان به صورت نمادین و از طریق فضای مجازی و بدون تجمعات انسانی اجرا می شود.
زارع به برخی گزارش ها مبنی بر ازدحام جمعیت در مقابل دفاتر پیشخوان دولت اشاره و بر لزوم تشدید نظارت ها توسط کمیته انتظامی ستاد کرونا و برخورد با آن دسته از دفاتری که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی کنند، تأکید کرد.
وی همچنین بر ضرورت اجرای دقیق تصمیم های ستادهای ملی و استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا تأکید و ابراز امیدواری کرد که سیر نزولی مبتلایان به دوره ثبات این بیماری تسری پیدا کند.

گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت از نخستین استان‌های درگیر شیوع کر نا در کشور بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار