رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۸ شهرستان استان مرکزی در وضعیت زرد و چهار شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند، اما کرونا همچنان خطرناک و در کمین است.
کد خبر: ۹۳۲۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳ 16 January 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: طبق آخرین تقسیم‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان های ساوه، خمین، خنداب، دلیجان، کمیجان، آشتیان، فراهان و اراک در وضعیت زرد قرار دارند.
وی اظهار داشت: شهرستان شازند نیز در این هفته به رنگ آبی در آمد و به شهرستان‌های زرندیه، محلات و تفرش اضافه شد.
وی تاکید کرد: درست است که در حال حاضر وضعیت خوبی در استان حکمفرماست و این ویروس نسبتاً تحت کنترل درآمده، اما کرونا همچنان در جامعه وجود داشته و در بین ما است.
متولی سلامت استان مرکزی اضافه کرد: تجربه یک سال گذشته به خصوص ماه‌های اردیبهشت تا مرداد نشان داد که ویروس کرونا به هیچ وجه قابل پیش بینی نیست و نباید با آن به مماشات برخورد کرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: به لطف پروردگار و زحمات مردم و مسئولان و همکاری خوب آنها و البته اجرای پربرکت طرح شهید سلیمانی با همکاری سپاه، بسیج و هلال احمر برای حفظ آن هوشمندانه و عاقلانه رفتار کنیم.
دکتر جمالیان افزود: همچنان مجالس، مهمانی ها و دورهمی های خانوادگی و البته رفت و آمدهای مکرر مهم‌ترین مکان‌های انتقال این ویروس بوده و ممکن است شرایط نسبتاً پایدار آن را بشکنند.
وی به مردم استان توصیه کرد به خاطر حفظ شرایط و وضعیت موجود و فعلی البته حفظ جان و سلامتی خود و عزیزانشان، همچنان پروتکل های بهداشتی را تا رسیدن به واکسن قابل اطمینان از نظر وزارت بهداشت، رعایت کنند.
وی ادامه داد: در بعضی از مواقع صبر و تحمل شرایط سخت و البته کمی تدبر می تواند مانع بروز بسیاری از عوارض جبران‌ناپذیر شود، در این شرایط فعلی نیز همه خوب می دانیم که تحمل محدودیت ها و تغییر سبک و شیوه زندگی سخت است، اما هیچ نعمتی با ارزشتر از حفظ جان و سلامتی نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار