استاندار گیلان در دیدار با معاون اول رئیس جمهوری، با اشاره به برنامه صادرات کالاهای غیرنفتی خواستار استمرار رویکرد حمایتی دولت از مشاغل آسیب دیده ناشی از شیوع کرونا بویژه حوزه‌های گردشگری و خدمات در استان شد.
کد خبر: ۹۳۱۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳ 12 January 2021

 

ارسلان زارع در دیدار با جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، با بیان اینکه حوزه های گردشگری و خدمات، بخش قابل توجهی از اشتغال در استان را اختصاص می دهند که با شیوع کرونا دچار آسیب شده اند، خواستار تداوم حمایت های دولت شد.

تعداد پرونده های تشکیل شده برای دریافت تسهیلات کرونا در استان را ۲۹ هزار و ۴۸۶ فقره پرونده برای ۴۴ هزار و ۲۱۴ نفر شغل در استان عنوان کرد.

وی با تاکید بر لزوم حمایت یارانه ای وزارت جهاد کشاورزی از نوغانداری استمرار این رویکرد را موجب احیاء این صنعت در استان خواند. ٩ هزار و ٩٢ خانوار در گیلان به پرورش کرم ابریشم مشغول هستند که سالانه حدود ۴۹۳ تن پیله ابریشم تولید می کنند

زارع در ادامه گزارشی از روند پیشرفت پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و نیز طرح‌های مهم عمرانی استان ارائه داد.
نماینده عالی دولت در گیلان همچنین با اشاره به برنامه صادرات کالاهای غیرنفتی از گیلان، تحقق برنامه هدف‌گذاری شده صادرات غیرنفتی استان طی ۹ ماه سال جاری را یادآور شد.

طی ۹ ماه امسال ۴۷۶ هزار و ۴۹۷ تن انواع کالاهای غیرنفتی شامل انواع خشکبار، صنایع غذایی، محصولات کشاورزی، مصالح ساختمانی، محصولات پلاستیکی و ملامین، مواد معدنی، شیشه و آیینه و محصولات صنعتی به ارزش ۳۰۹ میلیون و ۴۵۵ هزار و ۱۵۰ دلار به کشورهای آذربایجان، روسیه، امارات، عراق و سایر کشورهای آسیای میانه صادر شده است.

میزان صادرات کالاهای غیرنفتی استان گیلان طی ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از حیث ارزش هفت درصد رشد را نشان می‌ دهد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار