مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه قدس گیلان گفت: هزار و ۱۰۰ مهندس بسیجی در کنار کشاورزان گیلانی ایفای نقش می‌کنند.
کد خبر: ۹۳۰۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹ 09 January 2021

سرهنگ دوم پاسدار مرتضی مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار داشت: بسیج جامعه کشاورزی در تمامی مراحل کشت اعم از مشاوره‌های خاک‌ورزی، عملیات زراعی، تقویم کشت، کاشت، داشت، برداشت به کمک کشاورزان می‌آید.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه گیلان گفت: پس از برداشت و همچنین عملیات بهزراعی و بهباغی برای تمامی محصولات کشاورزی استان گیلان، مهندسین بسیجی به کمک کشاورزان می‌آیند.

وی افزود: با اجرای طرح ملی بسیج همگام با کشاورز مربیان مهندس این سازمان در کنار کشاورزان و در تمامی ساعات با راه‌اندازی کارگروه کشاورزی روستا، کشاورزی علمی و نوین را برای کشاورزان گیلان به ارمغان می‌آورند.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی گیلان تصریح کرد: این سازمان با استفاده از هزار و 100 نفر از مهندسین بسیجی در تمامی مراحل و عملیات‌های کشاورزی در کنار کشاورزان در روستاها ایفای نقش می‌کند.

مرادی ابراز داشت: در حمایت از محصولات راهبردی کشور و برنج به ‌عنوان محصول راهبردی استان این سازمان با اجرای طرح مطلوب‌سازی ساختار برنج که به‌ شکل 3 ساله‌ای را برای بهبود عملکرد در این حوزه به اجرا درآورد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه گیلان گفت: با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی استان، مؤسسه تحقیقات برنج کشور و اساتید دانشگاهی طرح مذکور برای افزایش عملکرد در واحد سطح برای محصول برنج اجرایی شد.

مرادی تصریح کرد: طرح مذکور در سال اول 7 درصد افزایش عملکرد، در سال دوم 14 درصد افزایش عملکرد و در سال سوم 9 درصد افزایش عملکرد را برای کشاورزان استان گیلان به ارمغان آورد.

وی افزود: از خدماتی که به کشاورزان برنج‌کار در این 3 سال ارائه شد می‌توان به آزمون خاک، توصیه‌های کودی، مشاوره‌های رایگان در طول فصل زراعی اعم از کاشت، داشت، برداشت و پس از برداشت اشاره کرد.

مرادی گفت: در راستای اعطاء کودهای 7 سولفانه و سیلیکات پتاسیم در بین کشاورزان برای افزایش عملکرد محصولات، مبارزه با آفات و بیماری‌های برنج گام‌های بزرگی برداشته شد؛ این طرح در کشور به‌شکل پایلوت و با موفقیت 100 درصدی اجرا شد.

وی افزود: با اعلام سال جهش تولید توسط مقام معظم رهبری و «نهضت سراسری جهش تولید» توسط وزیر محترم جهاد کشاورزی و رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور این نهضت با حضور وزیر کشاورزی در سازمان بسیج کشور به شکل ویدئو کنفرانس ابلاغ شد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه گیلان تصریح کرد: طی این ابلاغ بسیج جامعه کشاورزی مأموریت دارد در راستای حمایت از محصول راهبردی برنج، چای مشارکت و مساعدت لازم را با سازمان جهاد کشاورزی و کشاورزان داشته باشد.

وی گفت: محصولات دیگری مانند فندق، کیوی و حوزه آبزی‌پروری نیز از جمله این مأموریت‌ها بوده که بسیج مهندسین در قالب طرح‌های مشترک پایلوت در این حوزه کمک کرده و با استفاده از همه امکانات مردمی و اداری برای افزایش بهره‌وری، طرح‌های ویژه را اجرایی می‌کند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار