مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: براساس تصمیمات گرفته شده ۵۰۰ کیلومتر از نهرهای کشاورزی گیلان لایه‌روبی می‌شود.
کد خبر: ۹۳۰۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵ 06 January 2021

وحید خرمی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به بارندگی‌هایی که امسال داشتیم حجم ذخیره آب در سد سفیدرود به 604 میلیون متر مکعب رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان خاطرنشان کرد: این مقدار ذخیره آب در مخزن معادل 58 درصد حجم مخزن بوده و در حال حاضر 58 درصد آبگیری مخزن انجام شده است.

خرمی تصریح کرد: معمولاً در این موقع از سال شرایط سد شرایط نرمال و مثبتی است و چنانچه آبگیری سد با همین روند ادامه پیدا کند با هماهنگی‌های انجام شده از اسفندماه امسال رهاسازی آب را انجام می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان اظهار داشت: هر ساله برای اینکه بتوانیم آب را بهتر به کشاورزان برسانیم لایه‌روبی انهار را در برنامه کار خود داریم و امسال هم مانند سال‌های گذشته این روند ادامه پیدا می‌کند.

وی گفت: این کار معمولاً نزدیک فصل کشاورزی انجام می‌شود که بیش‌ترین تأثیرگذاری را در رساندن آب مورد نیاز به کشاورزان داشته باشد با برنامه‌ریزی‌هایی که برای امسال درنظر گرفته شده شاید تا 500 کیلومتر لایه‌روبی انهار را انجام دهیم.

خرمی ابراز داشت: همچنین به غیز از لایه‌روبی انهار تجهیز و راه‌اندازی 300 حلقه چاه را در برنامه داشته و تمامی ایستگاه‌های پمپاژ استان گیلان که تقریبا 400 ایستگاه هستند را نیز راه‌اندازی و تجهیز می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان تصریح کرد: امیدواریم با اقدامات انجام شده بتوانیم سال زراعی و کشاورزی پیش‌رو در استان گیلان را بدون وجود دغدغه و مشکل پشت سر بگداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار