مدیرکل انتقال خون با تاکید بر اینکه نیاز به اهدا خون در همه گروه های خونی ضرورت همیشگی استان است، افزود : در حال حاضر به شدت نیازمند گروه های خونی O و A منفی برای تامین خون مورد نیاز بیماران هستیم.
کد خبر: ۹۲۹۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵ 05 January 2021

دکتر بابک پاکدل روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در این راستا از افراد واجد شرایط اهدای خون و اهداکنندگان مستمر در گروه های خونی یاد شده دعوت می شود که برای تامین نیاز خونی بیماران به پایگاه های انتقال خون استان گیلان مراجعه کنند.

وی با تاکید بر اینکه تمامی پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در پایگاه های انتقال خون استان رعایت می شود، اضافه کرد: مراجعه کنندکان برای اهدای خون ابتدا توسط پزشک معاینه می شوند و در صورت برخورداری از شرایط لازم برای خونگیری از آنها اقدام می شود.

مدیرکل انتقال خون گیلان خاطر نشان کرد: نیاز به خون و فرآورده های خونی همیشگی دانست لذا مردم استان می توانند با اهدای خون، نجات بخش جان بیماران نیازمند به این مایع حیاتی باشند.

حداقل سن ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال "اهداکنندگان مستمر تا ۶۵ سال"، حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، فاصله اهداء خون هر هشت هفته یک بار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یک سال از چهار بار بیشتر نشود؛ همراه داشتن اصل کارت شناسایی شرایط اهدای خون است.

مردم نوعدوست استان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اهدا خون می توانند در ساعات اداری با شماره تلفن ۳۳۳۳۲۶۷۰ - ۰۱۳ در طول روز نیز با شماره ۳۳۳۲۶۰۰۶- ۰۱۳ تماس بگیرند.

سالانه به طور میانگین بیش از ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می شود که این خون ها برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد نیازمند مورد مصرف قرار می گیرند.

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و آمار بالای تصادفات، جراحی های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار