-فرماندار انزلی با بیان اینکه زندگی ادامه دارد و نمی توان کسب و کار را تعطیل کرد گفت : باید زندگی کردن با ویروس کرونا را بیاموزیم و با رعایت چهارچوب ها و موازین بهداشتی به فعالیت خود ادامه دهیم.
کد خبر: ۹۲۹۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴ 03 January 2021

اسماعیل میرغضنفری روز یک شنبه در جلسه ستاد کرونا با تقدیر از نهادها و دستگاههایی که در اجرای مصوبات ستاد کرونا همکاری کردند افزود: در حال حاضر وضعیت این شهرستان زرد است و با توجه به فرهنگ غنی و سابقه طولانی فرهنگی این شهرستان و مردم خوب و فهیم انزلی که در اجرای این مصوبات همراهی لازم را با دولت و حاکمیت داشتند توانستیم تاحدودی شرایط را کنترل کنیم.
وی گفت : آنها بیش از تصمیماتی که در ستاد کرونا گرفته می شود رعایت می کنند در غیر اینصورت اکنون وضعیت نگران کننده ای داشتیم.
وی در خصوص نحوه برگزاری آزمون در مدارس گفت : با توجه به اینکه کلیه آزمون دانشگاهها بصورت غیر حضوری و مجازی برگزار می شود از رئیس آموزش و پرورش شهرستان می خواهیم ابلاغیات جدید را پیگیری کنند چون در حوزه دانش آموزی برای خروج از حالت تجمعی بخشی از این آزمون غیر حضوری برگزار می شود.
میر غضنفری با بیان اینکه طبق نظر کارشناسان مبنی بر اینکه نصب و جمع آوری بنر ها در گسترش ویروس کرونا می‌تواند موثر باشد از شهرداری انزلی خواست به جهت جلوگیری از گسترش ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی از نصب بنرهای تبلیغاتی جلوگیری کند .‌
وی افزود: در مسیر اجرای طرح غربالگری این نتیجه حاصل شد که حوزه اداری در زمینه انتقال ویروس کرونا می تواند تاثیرگذار باشد. عدم توجه به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم استفاده از ماسک از سوی ارباب رجوع در ابتلا پرسنل تاثیر گذار بوده و این امر در بانک ها شدت بیشتری دارد.
وی از بازرسان حوزه بهداشت و درمان خواست تا بر نحوه فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک توسط پرسنل نظارت داشته باشند.
میر غضنفری در رابطه با فعالیت مجدد مهدکودک ها نیز گفت: برخی از والدین شاغل خواستار بازگشایی مهدکودکها برای سپردن فرزندان خود هستند به همین منظور مهدهای کودک می توانند بصورت محدود و با یک سوم ظرفیت، با نظارت ، رعایت چارچوب‌های بهداشتی و انجام تست های اولیه فعال باشند.
وی تصریح کرد : بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا محدودیتها در شهرهای زرد همچنان اعمال می شود . کارشناسان حوزه بهداشت و درمان معتقدند یکی از جدی ترین مسیر های آلودگی دورهمی ها و گردش های شبانه خانوادگی است .
فرماندار انزلی، همراهی پلیس را در این زمینه قابل تقدیر دانست و اظهار داشت:اگر خودرویی حامل بیمار و یا شرایط خاصی داشته باشد در صورت جریمه، با ارائه مدارک و مستندات معتبر جریمه وی قابل بازگشت است.
میرغضنفری بازگشایی فعالیت تالارها را یکی از دغدغه حوزه اصناف اعلام و تصریح کرد: تالارها می توانند با رعایت شرایط خاص و محدودیتها فعال باشند .
وی به آسیب جدی که بازاریان بویژه تالارداران، رستوران داران و هتلداران در ایام کرونا دیده اند اشاره وتصریح کرد:پیش از شروع تعطیلات پایان سال دستورالعمل های جدید اعمال خواهد شد.
وی در رابطه با اجرای طرح شبهای روشن نیز گفت:در ماه دوم شیوع ویروس کرونا در کشور مبحثی به نام شبهای روشن برای ایام پسا کرونا در حوزه های مختلف از جمله امنیت، بهداشت و درمان و ایجاد مشاغل کمکی برای مساعدت بازار طرح هایی پیش بینی و در گیلان مطرح شد.
میر غضنفری خاطر نشان کرد:هم اکنون درحال آماده سازی زیرساخت‌ها با رعایت چارچوب های صنفی و بهداشتی و امنیتی جهت اجرای این طرح هستیم .
بندرانزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان و از اولین شهرستانهای کشور بود که وضعیت آن در زمان شیوع ویروس کرونا قرمز اعلام شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار