سرپرست تعاون روستایی گیلان گفت: طی ۹ ماه امسال افزون بر ۱۶۴ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و نهاده های دامی به صورت توافقی، تضمینی – مباشرتی و حمایتی در این استان خریداری شده است.
کد خبر: ۹۲۸۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰ 30 December 2020

 

عباس جعفرپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شبکه تعاونی های روستایی ، کشاورزی و تولیدی استان گیلان این میزان محصولات و نهاده های کشاورزی و دامی را با هدف حمایت از کشاورزان و روستاییان تولید کننده محصولات کشاورزی و دامی و برای تامین مایحتاج اعضای تعاونی ها و عرضه محصولات در فروشگاه ها غرفه و مراکز عرضه محصولات کشاورزی به ارزش اقتصادی افزون بر ۶ هزار و ۶۳ میلیارد ریال به صورت توافقی، تضمینی – مباشرتی و حمایتی خریداری کرده است.

وی خاطر نشان کرد: در جریان خریدهای تضمینی مباشرتی ، توافقی و حمایتی انواع محصولات توسط شبکه تعاونی های تحت نظارت مدیریت تعاون روستایی گیلان تا پایان آذرماه امسال تنها در خرید تضمینی مباشرتی یک هزار و ۱۷۱ تن محصول گندم به ارزش افزون بر ۲۹ میلیارد ریال از گندمکاران استان خریداری شده است.

جعفر پور بیان داشت: در این مدت میزان خرید و فروش های توافقی محصولات کشاورزی و دامی به بیش از ۱۶۳ هزار تن به ارزش پنج هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال رسید که از جمله می توان به اقلامی شامل چهار هزار و ۴۱۸ تن انواع گوشت سفید و قرمز به ارزش ۵۸۰ میلیارد ریال و ۱۹ هزار تن شیر به ارزش ۵۴۵ میلیارد ریال اشاره کرد.

جعفرپوراظهار داشت: سایر محصولات کشاورزی و دامی در چرخه خرید و فروش توافقی از جمله برنج، شلتوک برنج، دانه ذرت، جو، سبوس، کنجاله سویا، چای خشک، عسل، سیب زمینی، پیاز، گوجه فرنگی به میزان ۱۴۰ هزار تن به ارزش چهار هزار و ۸۴۵ میلیارد ریال بوده است.

وی با بیان اینکه امسال برای دومین سال با هدف حمایت از صنعت نوغانداری با تلاش شبکه تعاونی روستایی گیلان، خرید توافقی پیله ابریشم انجام گرفت، اضافه کرد: با حضور تعاونی ها در این بخش افزایش حدود ۳۰ درصدی قیمت پیله ابریشم صورت گرفت.

سرپرست تعاون روستایی استان گیلان یادآور شد: در این راستا پنج هزار و ۲۹۴ کیلوگرم پیله ابریشم به ارزش ۳ . ۷ میلیارد ریال از نوغانداران شهرستان های رشت، لنگرود، سیاهکل و شفت انجام گرفت.

وی بیان داشت: شبکه تعاونی های روستایی استان گیلان در خصوص ارایه خدمات توزیع آرد شهری، روستایی و خانه پزی تا پایان آذرماه امسال، ۱۱۰ هزار تن آرد روستایی ، عشایری و شهری توزیع کرده است.

بر اساس آخرین آمار ۲۰۷ تعاونی فعال تحت نظارت مدیریت تعاون روستایی استان فعال است.

گیلان از مراکز مهم تولید برنج، چای، زیتون ، بادام زمینی و پرورش پیله ابریشم در کشور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار