ستاره ایرانی بهترین بازیکن سوپرکاپ پرتغال
حال همه از مهدی طارمی صحبت می‌کنند، مهاجمی با سوبلس بدنی ویژه و پیچ و تابی که گرفتن پنالتی از هر مدافع یا گلری را برایش آسان می‌کند.
کد خبر: ۹۲۶۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹ 24 December 2020

به گزارش تابناک سمنان  آخرین شاهکار در دیدار فینال سوپرجام پرتغال مقابل بنفیکا رقم خورد؛ جایی که او در مصاف تک به تک ولاچومیدوس دروازه‌بان تیم بنفیکا، با اشاره‌ای از سوی او به شکلی که فقط علاقه‌مندان پیگیری‌اش باخبرند، روی زمین سقوط کرد تا یک پنالتی برای پورتو به دست بیاید و این زمینه‌ای برای اولین جام اروپایی ستاره خط تیم ملی فوتبال ایران شد. 


این اتفاق در دقیقه 22 بازی رخ داد، کمی بعد از آن‌که طارمی مثل یک ژیمناست حرفه‌ای بعد از سرنگونی در آسمان، به آرامی روی دست و شانه روی زمین فرود آمد و پس از یک چرخش، روی پا ایستاد و به سمت داور نگاهی کرد.داوری که سوت به دست با انگشت اشاره سمت راست نقطه پنالتی را نشان می‌داد تا اولین گل پورتو در دقیقه 22 بازی به ثمر برسد؛ تصمیمی که به سرعت موجب خشم هواداران بنفیکا در شبکه‌های اجتماعی شد و آن‌ها مهاجم بوشهری تیم ملی فوتبال ایران را به یک "شیرجه‌رو حرفه‌ای در استخر" تشبیه کردند اما نظر داور این نبود و پورتو در دیدار با حریف قرمزپوش سنتی اولین گل را با ضربه سرخیو اولیویرا وارد دروازه حریف کرد.

 

 

 

جالب این‌که پس از اعلام پنالتی توسط داور، این تصمیم به VAR رفت چرا که به نظر می‌رسید موسی مارگا، هم‌تیمی مهدی طارمی در آفساید قرار دارد اما در نهایت داور رأی به پنالتی پورتو داد.

 

در ادامه هر دو تیم موقعیت های خوبی داشتند و سرمربی پورتو ترجیح داد تا زودتر از سوت پایان مهدی طارمی از ترکیب بیرون بکشد، اما همان تاثیرگذاری مثبت او در نیمه نخست کافی بود تا پورتویی‌ها جام قهرمانی سوپرکاپ را به دست آورند. البته جانشین طارمی یعنی لوئیس دیاز هم برای پورتویی‌ها درخشان بود.چرا که او پس از ورود به عنوان جانشین مهدی طارمی توانست در دقیقه 90 گل دوم را برای پورتو بزند تا این تیم مقتدرانه قهرمانی سوپرجام را جشن بگیرد؛ طارمی که حالا با موسی مارگا زوج ثابت این روزهای ترکیب پورتو شده‌اند، یکی از امیدهای اصلی این تیم برای ادامه مسابقات لیگ قهرمانان اروپا نیز به شمار می‌رود.

 

 

 

 

چرا که این تیم باید در اواخر بهمن‌ماه به مصاف یکی از تیم‌های مقتدر قاره اروپا یعنی یوونتوس برود و بدون‌تردید تکنیک ناب مهدی طارمی و شگرد ویژه او در پنالتی‌گیری می‌تواند عصای دست کونسیسائو باشد؛ البته تا آن زمان بازی‌های داخلی لیگ پرتغال برقرار است و باید دید طارمی می‌تواند همچنان با عملکرد درخشان خود می‌تواند گزینه ثابت ترکیب پورتو باشد یا اتفاقات دیگری برای ستاره ایرانی رخ خواهد داد. اما آن‌چه واضح است این‌که او حالا با شگرد ویژه پنالتی‌گیری خود، سوژه رسانه‌های پرتغالی شده، چرا که فصل گذشته در ریوآوه با این شگرد توانست آقای گلی لیگ پرتغال شود و حالا شب گذشته نیز عنوان بهترین بازیکن سوپرجام پرتغال را از آن خود کرد.

 

 

 

 

 

 

البته در دیدار فینال شب گذشته نمی‌توان به درخشش مارچسین، سنگربان پورتو اشاره نکرد چرا که با واکنش‌های تماشایی خود مانع گلزنی مهره‌های ارزشمند و گران‌قیمت بنفیکا از جمله رافا سیلوا، داروین نونز و لوکا والدشمیت شد و توانست یکی از بهترین بازیکنان میدان در کنار ستاره ایرانی پورتو باشد.

 

 

 

 

 

 

 

واکنش یکی از هواداران بنفیکا به شگرد ویژه طارمی در گرفتن پنالتی از حریف

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار