شهردار قنوات قم گفت: ساخت مسکن در قنوات تسهیل می‌شود و مجموعه مدیریت شهری به همین منظور اجرای اقدامات حمایتی را در دستور کار دارد.
کد خبر: ۹۲۵۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱ 21 December 2020

به گزارش تابناک قم، رضا شکاری بیان کرد: با هدف حمایت از شهروندان و به خصوص جوانان برای ساخت مسکن در شهر قنوات، اقدامات خوب حمایتی توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر قنوات در نظر گرفته شده است.

شهردار قنوات ادامه داد: در همین رابطه با پیشنهاد شهرداری و تصویب شورای اسلامی شهر، تمامی هزینه های شهرداری برای صدور پروانه متقاضیان احداث مسکن محرومین به‌صورت رایگان محاسبه می‌شود.

وی همچنین به هماهنگی با دیگر دستگاه‌های دخیل در امر ساخت و ساز از جمله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان نظام مهندسی ساختمان برای ارایه تسهیلات بانکی ارزان قیمت و بلاعوض درکنار در نظر گرفتن تخفیفات مناسب در امر نظارت ساخت و سازهای پروژه مسکن محرومین خبر داد و اظهار امیدواری کرد: با رفع مشکل مسکن جوانان در شهر قنوات، شاهد افزایش ازدواج زوج های جوان در این منطقه باشیم.

شهردار قنوات قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با تصویب شورای اسلامی شهر، به مناسبت دهه مبارک فجر، تخفیف ۲۰ درصدی برای مودیانی که قبلا در این شهر اقدام به ساخت و ساز کرده اند و درخواست تسویه حساب نقدی بدهی خود را دارند در نظر گرفته شده است که از دی ماه تا اسفند ماه سال ۱۳۹۹ سال جاری قابل اجرا است.

وی همچنین با اشاره به روحیه مهمان‌نوازی مردم شهر قنوات بیان کرد: به دلیل افزایش هزینه های زندگی به‌خصوص زمین و مسکن در شهر قم، جمعیت قابل توجهی از مردم قم، شهر قنوات را برای زندگی انتخاب کرده اند و این مساله موجب افزایش هزینه‌های مدیریت شهری در این شهر شده است.

پایان عملیات عمرانی خیابان امام علی(ع) شهر قنوات

شهردار قنوات در ادامه با اعلام این خبر بیان داشت، عملیات زیرسازی و آسفالت خیابان ۲۴ متری امام علی(ع) که در هفته دولت کلنگ زنی شده بود، به پایان رسید.

وی ادامه داد: خیابان امام علی(ع) یکی از ورودی های مهم شهر قنوات است که انجام این عملیات عمرانی، علاوه بر تسهیل در رفت و آمد شهروندان، منجر به رفع کامل آبهای سطحی در این خیابان و همچنین هدایت صحیح آبهای سطحی در این معبر شد.

وی تاکید کرد: اجرای این طرح با اعتباری بالغ بر۱۱میلیارد ریال انجام شده  که همگی از منابع داخلی شهر قنوات تامین شده است.

شکاری با تشکر از همکاری خوب شهروندان و کسبه محترم در زمان اجرای طرح گفت: در جریان عملیات زیرسازی این خیابان، در چند لایه اقدام به خاک ریزی، تسطیح و کوبش شده است. 

شهر قنوات در بخش مرکزی استان قم قرارگرفته و فاصله آن با شهر قم حدود ۱۰ کیلومتر است، این شهر در سال ۷۹ با ادغام روستاهای حاجی‌آباد لک‌ها، مرادآباد، والیجرد و حسن‌آباد ایجاد شد و از سابقه تاریخی قابل‌توجهی برخوردار است و گویش برخی از مردم ساکن در این شهر به زبان لکی است.
این شهر در مناطق خشک و کویری قم قرارگرفته است و درگذشته از طریق حفر قنات، آب موردنیاز مردم منطقه تامین می‌شد و به دلیل همین پیشینه تاریخی به نام شهر قنوات شناخته می‌شود.

استان قم دارای یک شهرستان به همین نام و پنج بخش مرکزی، جعفریه، سلفچگان، کهک و خلجستان است؛ بخش مرکزی قم با بیش از هفت هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع دارای ۲ دهستان قنوات و قمرود است که جمعیتی حدود ۳۵ هزار تن دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار