رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای آستانه اشرفیه گفت: برخی از پل های فرسوده موجود در محورهای مواصلاتی این شهرستان نیاز به مرمت و تعمیر داشته و ضروری است نسبت به تامین و تخصیص اعتبارات لازم در این حوزه همکاری لازم صورت گیرد.
کد خبر: ۹۲۴۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹ 16 December 2020

حمید رضا جعفر پور ، روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وجود ۴۰۸ دستگاه پل در محورهای مواصلاتی این منطقه اظهار داشت: برخی از این پل ها متعلق به سازمان آب بوده و بیش از ۵۰ سال قدمت دارند.

وی در ادامه به ضرورت مرمت پل سالستان بخش مرکزی واقع در محور راه روستایی آستانه به کیسم این شهرستان اشاره و خاطر نشان کرد: این پل به عنوان یکی از مستحدثات سازمان آب منطقه ای دارای ۱۲ متر طول و ۶ متر عرض بوده که به علت فرسودگی شدید در معرض خطر و نیازمند تعمیر و مرمت است.

جعفر پور خاطرنشان کرد: از سوی اداره کل راه و شهرسازی و در مجاورت این پل یک دستگاه پل جدید در دست احداث است که تا مرحله شمع کوبی و احداث پایه پیشرفت داشته اما به علت عدم تخصیص اعتبارات لازم از سوی پیمانکار مربوطه رها و هم اکنون عملیات احداث پل نیمه کاره مانده است .

وی با تاکید بر اینکه ادامه عملیات احداث این پل به تامین و تخصیص اعتبارات مناسب نیاز دارد افزود: با توجه به نقش ارتباطی پل ها ، انتظار می رود اعتبارات مناسب در این حوزه به منظور بازسازی و مرمت پل های آسیب دیده این شهرستان از طریق کمیته برنامه ریزی برای سازمان های متولی منظور شود.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای آستانه اشرفیه گفت: تخصیص به موقع اعتبارات و به دنبال آن مرمت و بازسازی پل های آسیب دیده می تواند از بروز حوادث احتمالی در زمان طغیان و سیلاب رودخانه ها هنگام بارندگی های شدید جلوگیری کند.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان ، با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار