شهردار رشت گفت: هوشمندسازی از اولویت‌های اصلی شهرداری رشت است و ممیزی نوین املاک شهرداری رشت نخستین گام برای تحقق شهر هوشمند است.
کد خبر: ۹۲۲۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷ 10 December 2020

سیدمحمد احمدی صبح امروز در نشستی در رشت اظهار داشت: با توجه به قرارداد سرمایه‌گذاری و مشارکت در ممیزی نوین، هوشمندسازی و شهرداری الکترونیک، هوشمندسازی یکی از اولویت‌های اصلی شهرداری رشت است و ممیزی نوین املاک شهرداری رشت نخستین گام برای تحقق شهر هوشمند است.

شهردار رشت بیان کرد: مسیر تحقق شهر هوشمند با همکاری هولدینگ بخش خصوصی تا تحقق این هدف عظیم ادامه خواهد داشت و اجرای طرح‌های مبتنی بر الکترونیک و فناوری سبب می‌شود تا از بروز برخی انحرافات در شهرداری جلوگیری شود‌.

احمدی گفت: توسعه ایجادشده در کشورهای پیشرفته جهان، نتیجه گسترش فناوری است و کاهش مراجعات حضوری به شهرداری رشت و ارائه خدمات به‌صورت الکترونیک، رضایتمندی مردم را در‌پی خواهد داشت و سبب صرفه‌جویی در زمان می‌شود.

وی تصریح کرد: ایجاد توازن شهری یکی دیگر از نتایج اجرای پروژه هوشمند‌سازی است و ایجاد توازن در مدیریت شهری سبب می‌شود تا مناطق کم‌برخوردار و مناطق پربرخوردار به یک اندازه از ارائه خدمات شهرداری بهره‌مند شوند.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت نیز در این جلسه اظهار داشت: اجرای پروژه سرمایه‌گذاری و مشارکت در ممیزی نوین، هوشمندسازی و شهرداری الکترونیک، منشاء بروز تحولات گسترده در شهر رشت است و رشت می‌تواند تا چند سال آینده دوباره به شهر اولین‌ها تبدیل شود.

امیرحسین علوی اعلام کرد: چابک‌سازی سازمان شهرداری رشت یکی از فواید اجرای پروژه مذکور است و هوشمندسازی شهر رشت کمک می‌‌کند تا مردم به صورت برخط و در لحظه بتوانند از خدمات شهروندی بهره‌مند شوند.

احمد رمضان‌پور رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه اظهار داشت: ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری رشت لازم است و ایجاد زیرساخت‌های هوشمند، از بروز فسادهای مالی و اداری در شهرداری جلوگیری می‌کند.

معاون توسعه کسب و کار هلدینگ نیز در این جلسه گفتد: این هلدینگ یکی از بزرگترین مجموعه‌های ICT در سراسر کشور است و مجموعه هلدینگ‌های فن‌آوا متشکل از 7 شرکت است که در حوزه‌هایی نظیر طراحی دکل، هوشمندسازی و غیره مشغول به فعالیت است.

مسعود طاهری ابراز داشت: اجرای پروژه سرمایه‌گذاری و مشارکت در ممیزی نوین، هوشمندسازی و شهرداری الکترونیک شهرداری رشت گامی مثبت در تحقق هدف شهر هوشمند است.

مشاور مدیرعامل این هولدینگ نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: در راستای انعقاد قرارداد مذکور، خدمات نوین شهری در قالبی فناورانه و هوشمند در اختیار مردم قرار می‌گیرد و این پروژه گامی مثبت در تحقق هدف دولت هوشمند است.

احمد جعفریان گفت: ارائه اپلیکیشن شهروندی، اولین گام اجرای پروژه هوشمندسازی شهرداری رشت است و شهروندان رشت با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانند خدماتی مانند پرداخت کرایه تاکسی و اتوبوس، پرداخت عوارض شهرداری، پرداخت قبوض و سایر خدمات مرتبط با حوزه شهروندی را در کمترین زمان ممکن دریافت کنند‌.

نماینده رسمی این هولدینگ نیز در این جلسه اظهار داشت: اجرای پروژه سرمایه‌گذاری و مشارکت در ممیزی نوین، هوشمندسازی و شهرداری الکترونیک، امری حیاتی برای شهرداری رشت است و این پروژه به افزایش درآمدهای شهرداری کمک خواهد کرد.

رضا سلمانی ابراز داشت: وصول مطالبات شهرداری رشت از جمله فواید اجرای پروژه مذکور است و هوشمندسازی شهر و شهرداری رشت زمینه تحولات گسترده‌ای در این شهر را ایجاد می‌کند.

وی خاطر‌نشان کرد: لازمه موفقیت طرح مذکور، هماهنگی تمامی بخش‌های شهرداری رشت در راستای اجرای پروژه است و درگیری با بروکراسی‌های اداری، راندمان اجرای پروژه را کاهش می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار