فرماندار رضوانشهر گفت: تداوم بازرسی ها و گشت های مشترک از صنوف مختلف، موجب ثبات در بازار این شهرستان شده است.
کد خبر: ۹۲۲۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱ 07 December 2020

محمود قاسمی روز دوشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار این شهرستان اظهار داشت: تلاش ما این است که برای رفاه حال مردم عزیز، جلوی هرگونه گران فروشی، کم فروشی، احتکار کالا، عرضه کالا بصورت خارج از شبکه و هر گونه هرج و مرج را در بازار این شهرستان بگیریم.

وی با بیان این مطالب که هم اکنون ثبات و نظم در بازار مشهود است افزود: تداوم بازرسی ها و گشت های مشترک از صنوف مختلف، موجب ثبات در بازار این شهرستان شده است.

وی خطاب به اعضای ستاد تنظیم بازار رضوانشهر متذکر شد: در بحث نظارت بر عرضه کالاهای اساسی خوب ورود کردیم ولی گرانی قیمت میوه در این شهرستان همچنان موجب نگرانی ماست و باید روی این موضوع متمرکز شویم و با تشدید بازرسی ها فرصت عمل را از اخلال گران در بازار خواهیم گرفت.

قاسمی همچنین با اشاره به موضوع قیمت گوشت در سطح قصابی های پره سر و رضوانشهر گفت: برای کنترل قیمت گوشت باید وارد عمل شویم و کسانی که به مردم رحم نمی کنند، ترحم نخواهیم کرد و قانون را ملاک عمل قرار خواهیم داد و از همه اهرم های قانونی برای مقابله با قانون شکنان استفاده خواهیم کرد.

فرماندار رضوانشهر در ادامه خطاب به اعضای ستاد تنظیم بازار متذکر شد: تعداد بازرسی ها باید از صنوف و بازار افزایش یابد و این میزان بازرسی بعمل آمده در طول هفته رضایتبخش نیست.

همچنین رئیس اداره صنعت معدن تجارت رضوانشهر نیز گزارشی از آخرین اقدامات صورت گرفته امر پایش و کنترل بازار را ارائه کرد و گفت: امروز حدود سه هزار و ۵۰۰ کیلوگرم گوشت منجمد با قیمت مصوب در پره سر توزیع خواهد شد.

حسن مرادی افزود: برای جذب ۱۲ تن روغن، عامل توزیع معرفی و همچنین در هفته گذشته به میزان ۲ هزار و ۷۶۵ کیلوگرم گوشت مرغ در سطح شهرستان با قیمت مصوب توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای کنترل بازار در سطح این شهرستان، طی یک هفته گذشته تعداد ۱۹۶ مورد بازرسی و ۴۰ مورد گشت مشترک از صنوف مختلف بعمل آمد که از این میزان ۱۲ مورد منجر به کشف تخلف شد و مبلغ ۵ میلیون و ۶۷۵ هزار تومان جریمه اعمال گردید.

رئیس اداره صمت رضوانشهر همچنین گفت: ۲۶ مورد بازرسی از نانوایی های این شهرستان بعمل آمده و از این میزان ۲ مورد تخلف کم فروشی داشتند و مبلغ ۱ میلیون و ۷۸۳ هزار تومان جریمه اعمال گردید.

همچنین رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان های رضوانشهر و تالش هم در این نشست با اشاره به استمرار بازرسی ها و نظارت بر کنترل واحد های صنفی گفت: در کنار بازرسی از بازار و واحد های صنفی، از کارخانجات و شرکت های تولیدی هم بازرسی خواهیم داشت و اجازه نخواهیم داد تا در امر بازار و قیمت کالا های اساسی مردم اخلال ایجاد شود.

بهزاد رحیم نژاد افزود: افزایش قیمت های خودسرانه و چند نرخی بعضی از کالاها و ارزاق در سطح بازار موجب نگرانی و تشویش اذهان مردم خواهد شد و باید جلوی این گونه اقدامات را بگیریم.

وی بیان کرد: بازرسی ها و نظارت های ما از بازار و صنوف باید اثر بخشی لازم را داشته باشد و نتیجه آن موجب آرامش و رفاه حال مردم باشد.

رحیم نژاد افزود: تعداد ۳۴ پرونده از صنوف متخلف در اداره تعزیرات این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت و احکام هم اجرا شد و در این راستا ۳ فقره پرونده توزیع خارج از شبکه آرد به میزان ۲۵۶ کیسه کشف و ضبط گردید.

شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار