استاندار گیلان :
بهره برداران از معادن ، تعامل با جوامع محلی را افزایش دهند.
کد خبر: ۹۲۱۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۱ 04 December 2020

رئیس شورای معادن گیلان افزود : در کنار اجرای طرح احیاء معادن متروکه، باید با نهال کاری و جنگل کاری از سیمای طبیعی استان صیانت و حفاظت شود.
ارسلان زارع با اشاره به تاکید حفظ اشتغال موجود در بخش معادن گفت: تکلیف معادن راکد و فعال شدن آنان باید در کوتاه ترین زمان تعیین شود.
وی بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت معادن موجود نیز تأکید کرد و افزود: حمایت از بخش خصوصی در راستای تقویت ظرفیت های اشتغال و تسهیل امور بهره برداران معادن و همکاری با آنان در چارچوب قانون، باید مورد توجه‌ فرمانداران باشد.
استاندار در ادامه افزود: باید از ظرفیت های قانونی برای عمران و آبادانی روستاها و جبران خسارت به زیرساخت های محلی از طریق یک درصد فروش مصالح برداشتی از معادن استفاده شود تا باعث ایجاد رضایتمندی ساکنان و مجاوران این بخش شود.
زارع خاطرنشان کرد: در کنار اجرای طرح احیاء معادن متروکه، باید با نهال کاری و جنگل کاری از سیمای طبیعی استان صیانت و حفاظت کنیم.
در ادامه این نشست آقایان کوچکی نژاد و گودرزوند چگینی نمایندگان مردم رشت و رودبار در مجلس شورای اسلامی هم بر ضرورت توجه به اشتغال موجود در معادن استان و نیز فعال شدن معادن راکد و نیمه فعال و حمایت از بهره برداران در چارچوب های قانونی تأکید کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار